Direksiyon sınavındaki hata nasıl önlenir?

2018 yılında direksiyon sınavından 567 bin 280 kişi başarısız oldu. Sınavı geçememe gerekçelerinde “arabalarda kalkış yaparken motorun iki kez stop ettirilmesi” ve “park etme hataları” başı çekti.

Google Haberlere Abone ol

ANKARA - Türkiye'de 2018 yılında direksiyon sınavına giren 1 milyon 7 bin 197 kişi ehliyet almaya hak kazandı, 567 bin 280 kişi başarısız oldu. Sınavı geçememe nedenlerinde, “arabalarda kalkış yaparken motorun iki kez stop ettirilmesi” ve “park etme hataları” başı çekti.

Özel bir sürücü kursunun müdürü Hasan Hüseyin Alataş, sınav sırasındaki bu hataları önlemek için yapılması gerekenleri anlattı. Alataş, sürücü adaylarının bu sınavda başarısız olma nedenini, "Derslere devamsızlık, eğitim düzeyinin azlığı, yaşın ilerlemiş olması belirleyici etken. Ayrıca sorgulayıcı bir toplum değiliz, teorinin pratiğe uygulanması gerektiği bilincinde değiliz. Trafik, ilk yardım, motor gibi teorik dersleri bilinçli şekilde almıyorlar" diye açıkladı.

Hasan Alataş, araba kalkışında motorun stop ettirilmesi ve park etme hatalarıyla ilgili şunları söyledi, “Kalkışta debriyaj, gaz ve fren sistemini uyumlu bir şekilde kullanmayı iyi kavramak gerekiyor. Hareketin motora başlangıç ve sonuç bölümlerinin nasıl olduğunu kursiyer kavramalı. Parklarda manevrayı algılamak gerekiyor. Örneğin aracın önü sağa giderken, arkası sola gider. Ayrıca kursiyerlerin ayna kullanımını da öğrenmesi gerekiyor. Mesafe algısı gelişmeli. Görüntü, izafi bir görüntüdür. Gerçek görüntüyle izafi görüntü arasındaki farkı kursiyerin algılaması gerekir”.

Özel bir sürücü kursunun müdürü Hasan Hüseyin Alataş, sınav sırasındaki bu hataları önlemek için yapılması gerekenleri anlattı.

KAZALAR NASIL AZALTILIR?

Türkiye'de 2018 yılında toplam 428 bin 74 kaza meydana geldi ve bu kazalarda 310 bin 109 kişi yaralandı, 2 bin 712 kişi öldü. Bu verilerden yola çıkan Alataş araç kullanırken kazaları sıfıra

indirmek için yapılması gerekenleri madde madde şöyle sıraladı:

- Geniş görüş alanına sahip olunmalı

- Dikkatli olunmalı, algı açık olmalı

- Hız, mesafe kontrolü iyi yapılmalı

- Organ uyum kapasitesi sağlanmalı ve araç hakkında bilgi sahibi olunmalı

- Trafik adabına uyulmalı