İstanbul Havalimanı'nda ilk 69 günde 179 uçak pisti pas geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, İstanbul Havalimanı'nın açıldığı ilk 69 günde 179 uçağın (nisanda 59, mayısta 89, haziran ayının ilk 15 gününde 31) olumsuz hava koşulları nedeniyle pisti pas geçtiği bilgisini verdi. Havalimanının, kuş yollarının göç yolu üzerinde olması nedeniyle de uçaklar zaman zaman tehlike atlatıyor.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, İstanbul Havalimanı ve yakın çevresinde özellikle ilkbahar ve sonbahar gibi mevsim geçişlerinde oluşan kötü hava şartları nedeniyle trafik akışında uzun süreli beklemeler, pas geçme ve devamında yaşanan divertler (trafiklerin yedek meydana yönlendirilmeleri) gibi olumsuzluklar yaşanabildiğini söyledi. Turhan'ın verdiği bilgiye göre İstanbul Havalimanı'nda ilk uçuşun yapıldığı 7 Nisan'dan haziranın ilk yarısına kadar toplam 179 uçak hava koşulları nedeniyle pisti pas geçti.

Turhan, CHP Genel Başkan Yardımcısı, İstanbul Milletvekili Gamze Akkuş İlgezdi'nin soru önergesine verdiği yazılı yanıtta, 17 Mayıs 2019'da İstanbul Havalimanı'nda yoğun olarak yaşanan pas geçme ve divertlerin nedeninin iniş hattında yaşanan oraj, şiddetli türbülans ve rüzgar kesmesi gibi meteorolojik olaylar olduğunu açıkladı.

İstanbul Havalimanı'nda yaşanan pas geçme sayılarının nisanda 59, mayısta 89, haziran ayının ilk 15 gününde ise 31 olduğuna işaret eden Turhan, nisandaki 59 pas geçmenin 1'inin rüzgar kesmesi, mayıstaki 89 pas geçmenin 13'ünün rüzgar kesmesi, 6'sının türbülans, haziranın ilk 15 günlük diliminde yaşanan 31 pas geçmenin 1'inin rüzgar kesmesi ve 1'inin türbülans kaynaklı olduğunu belirtti.

BAKAN TURHAN: NORMAL!

Turhan, 17 Mayıs 2019 tarihinde "11:28 UTC-12:30 UTC" saatleri arasında İstanbul Havalimanı iniş hattında yaşanan ve pilot raporlarına 'şiddetli türbülans ile rüzgar kesmesi' olarak yansıyan olumsuz meteorolojik olaylar nedeniyle 8 adet trafiğin aralıklı olarak pas geçtiğini ifade etti.

Uçuşların özellikle olumsuz meteorolojik şartlar nedeniyle 'divert' etmelerinin, yurt dışındaki örneklerine bakıldığında normal bir durum olduğunu iddia eden Turhan, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda da benzer durumlarla karşılaşabilindiğini söyledi.

Turhan, havalimanının yer seçiminde ise 'planlanan alanın denize yakın oluşu, kamulaştırma maliyetinin düşüklüğü, şehir merkezine yakınlığı' gibi kriterlerin etkili olduğunu savundu. Seçilen yerde maden ocakları, kum ve kil ocaklarının bulunması nedeniyle kamu dışında yerleşimin zor olacağını vurgulayan Turhan "Ayrıca, ICAO ve Annex-14 kriterleri çerçevesinde meteorolojik, topografik ve seyrüsefer koşullar göz önünde bulundurularak yer tespiti yapılmış ve projeleri hazırlanmıştır" dedi.

(İSTANBUL-AA)