İmamoğlu: İsrafın bizi nereye getirdiğini 23 Haziran'da açıklayacağız

Göreve geldikten sonra yaptıklarını anlatan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, "idari sistem devrimi" yaptıklarını söyledi. İmamoğlu, "İsrafın bizi nereye getirdiğini 23 Haziran'da bütün topluma verileriyle açıklayacağız" diye konuştu.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Habertürk Televizyonu yayınında Fatih Altaylı'nın sorularını yanıtladı.

Göreve geldikten sonra yaptığı icraatlar sorulan Ekrem İmamoğlu, "En başta bir idari sistem devrimi yapıyoruz. İdari düzenin değişimiyle ilgili kamu ahlakı, kamu yönetimi düzeninin gerçek manasına kavuştuğu sürecin temellerini atıyoruz. Bütçe disiplinini gerçekleştiriyoruz. Cari açığı çok ciddi anlamda disipline ediyoruz. Sadece 1.7 milyarlık lüzumsuz kamulaştırma bedellerini bertaraf ettik. İsraf ve tasarruf diye iki kalem önceledik. İsrafın bizi nereye getirdiğini 23 Haziran'da bütün topluma verileriyle açıklayacağız" dedi.

'TÜRKİYE'DE ZAM OLMASIN BİZ DE ZAM YAPMAYALIM'

Su fiyatını zam yapılması teklifine değinen İmamoğlu, "Şu an İSKİ'nin bütçesinin ciddi bir kısmı enerji. Türkiye'deki elektrik, doğalgaz, yakıt zammı ortada. Hiçbir zammın kaynağı büyükşehir belediyesi olma şansı yok. Türkiye'de zam olmasın biz de yapmayalım. Bugün yapılan su zammı normal bir zamdır. Talep edilen zammın da altında bir oranda yapılmaktadır" diye konuştu.

YENİKAPI'DA SERGİLENEN ARAÇLAR: 60-70 MİLYON LİRA CİVARINDA TASARRUF ETTİK

Fatih Altaylı'nın, "Adaylığınız süresince israf dediniz. Gereksiz makam aracı olduğunu söylediniz. Sonra da Yenikapı'ya bin küsur araç getirdiniz. Topumun bir kısmında en azından muhalif kesimler 'bu kadar mıydı' diye sordu. Bir miktar da lüks araç vardı. Niye umduğunuz kadar lüks araç çıkmadı?" sorusu üzerine İmamoğlu, şunları söyledi:

"Bazı medya kuruluşları ne yazık ki iyi bir algı yönettiğini düşünürken aslında toplumun manevi değerlerine zarar veriyor. İsrafın küçüğü, büyüğü olmaz. Kamu malına zarar getiriyorsan küçüğü büyüğü yok. 1250 araç az mı? Allah'tan kork derler. Beylikdüzü Belediyesi'nin toplam araç sayısı 250-300. Biz biliyoruz o lüks arabalarının ne olduğunu, o lüks arabaların nereye dağıldığını, nasıl değiştirildiğini biliyoruz. İsrafla bu toplumu yüzleştireceğiz. O bilgiyi vereceğiz, toplum etkilenecek ve hesap soracak. 1250 aracın Yenikapı'da sergilenen kısmı 750 taneydi. Ara dönemde 500 küsur iade edilmiş. Neticede kamu yıllık 60-70 milyon lira civarında tasarruf etti."

'FUAT OKTAY'I DEFALARCA ARADIK, DÖNÜŞ YAPILMADI'

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın büyükşehir belediye başkanlarıyla yerel yönetimler yasasını görüştüğünü hatırlatan Ekrem İmamoğlu, "Bu süreci Fuat Bey'in yönetmesi için talimat verdi. 77 gün geçti. Birçok taslak görüyoruz. Boğaziçi dahil olmak üzere. Ama 77 gün üzerine yapılan tek şey sıradan Whatsapp grubu kuruldu diye haber yapıldı. Sayın Cumhurbaşkanı'nın eksik bilgiyle donatıldığını düşünüyorum. Bizi arayan yok. Fuat Oktay'ı defalarca aramamıza rağmen dönüş yapılmadı" ifadelerini kullandı.

'O BÖLGEDE ARITMA TESİSİNE İHTİYAÇ YOK'

"Temel atmama töreni"yle ilgili eleştirilere de yanıt veren İmamoğlu, "Özellikle Sayın Bakanın bu alan üzerinden eksik ve yanlış bilgiler paylaşması beni üzüyor. Haliç'in en güzel noktasına, Silahtarağa'ya biyolojik arıtma tesisi kurmayı hedeflemişler. Sonra yönetim atadık, 'Burada biyolojik yatırıma ihtiyacımız yok' dendi. Temel atmama aslında bir farkındalık yaratma. O bölgede 2,5 milyon dahi nüfus artışı olsa mevcut arıtma tesisler yeterli.

'DURAN METRO İNŞAATLARI İÇİN DEVAM TALİMATI VERDİM'

Durdurulan metro inşaatlarıyla ilgili soruya İmamoğlu, "Geldiğimizde tam 8 hat durmuştu. Bu 8 hattın tümünün finans kaynağı temin edilmeden yola çıkılmış. Daha evvelsi start verdiğimiz Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli hattı 2 yıldır durdurulmuş. Yanlışlarını düzelttiğimiz, proje hatlarını değiştirdiğimiz işler de var. Ümraniye-Ataşehir-Göztepe hattı toplam 175 milyon avroluk kredi sözleşmesiyle" yanıtını verdi.

"En uygun vadede en ucuz finansmanla uzun vadeli kredi bulma konusunda arkadaşlarım müthiş yetenekli" diyen İmamoğlu, "Hemen hemen faizler libor seviyesinde. Pazarlık ediyoruz. Daha ucuza mal etme konusunda özel çabalarımız var. Mahmutbey'den Beylikdüzü'ne kadar uzanması gereken Esenyurt hattı var. Hattın geçtiği yer belli değil, duraklar belli değil haleye çıkılmış. Bu hatlar başlayacak talimatı verdim.

'METROBÜS İSTANBUL'UN GELECEĞİ DEĞİL'

"Yeni metrobüs araçlarının eskisinden farkı yok. Niye orayı raylı sisteme çevirip, maliyeti, çevre kirliliğini aşağıya çekmiyorsunuz?" sorusuna İmamoğlu, şu yanıtı verdi:

"Raylı sisteme dönüşme kabiliyetine sahip bir hat değil orası. Örneğin Boğaz Köprüsü gibi. Elektrikle ilgili araştırmaları yapıyoruz. Avrupa ile görüştüğümüz firmalar var. Uzak Doğu'da var.Bunun fizibilitesi masaya çok sağlıklı oturmuyor. Elektrikli otobüsü koyduğumuzda, bir yandan elektrik şarj edecek gideceğiz, böyle bir şey yok. Çok büyük trafolar, altyapılar lazım. Metrobüs filosu şu anda eski. (Hollanda'dan alınan metrobüsler) Yatıyor onlar, bu hatta gitme şansı yok. Aldığım bilgiye göre dünyada 70 tane üretilmiş, 50'si bizde. Bizim hızlıca filo seçmemiz lazım. Dolayısıyla çift taraflı açılan, bir taraftan binilirken, bir taraftan inilebilen duraklar yapacağız. Metrobüs İstanbul'un geleceği değil. 640 kilometreyi aşan metro hatlarıyla İstanbul'un geleceğini hedefliyoruz."