Tapu ve kadastro personeli 'yol' arıyor
Ayasofya cami statüsüne alınınca İstanbul Tapu ve Kadastro 2. Bölge Müdürlüğü’nün Sultanahmet'teki binası için de müze kararı alındı. Yeni adresleri Ataşehir'deki Finans Kent Merkezi olan tapu personeli ulaşımda büyük sıkıntı yaşıyor. Yapımı devam eden binaya toprak yoldan gitmeye çalışan personelin yaşadığı sıkıntıyı YAPI-YOL SEN Başkanı Kaan Dinç, şöyle anlattı: “Bölge Müdürlüğümüz şu an 2 ayrı binaya dağılmış durumda. Yemekhane, servis gibi sosyal olanaklar ortadan kalktı. Özellikle Ataşehir’deki bina ulaşım açısından da mağduriyetin yaşandığı, yaşanacağı bir bina.”
DUVAR - Ayasofya'nın müzeden camiye çevrilmesi kararının ardından Ayasofya’daki bazı eserlerin sergilenmesi amacıyla Sultanahmet’teki İstanbul Tapu ve Kadastro 2. Bölge Müdürlüğü binası, müzeye dönüştürülmek üzere boşaltıldı. İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürü Coşkun Yılmaz, Tapu ve Kadastro binasının, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın talimatıyla Kültür ve Turizm Bakanlığı’na tahsis edildiğini söyledi. Kısa sürede boşaltılan binada çalışan personelin yeni yeri Ataşehir’deki Finans Kent Merkezi olarak belirlendi.
İstanbul Tapu ve Kadastro 2. Bölge Müdürlüğü binası içinde yer alan kimi Osmanlı arşivi ise Ankara Genel Müdürlük Arşiv Dairesi Başkanlığı’na taşındı. Tarihi belgeler nakliye şirketi ile anlaşılarak gönderildiği için bu kadar kısa sürede taşınma usülüne uygun bir çalışma yapılmadığı düşünülüyor.
Çalışanlara herhangi yer tahsisi yapılmadan binayı boşaltmaları için 15 Temmuz-22 Temmuz tarihleri arasında süre verildi. Personelin bir kısmı Ataşehir’deki EPP (Emlak Planlama İnşaat Proje Y ve Ticaret Anonim Şirketi) yönetimi binasında çalışmaya başladı. Henüz inşaat aşamasında olan binaya ulaşım için personel henüz asfaltlanmamış toprak bir yolu kullanıyor. İstanbul Tapu ve Kadastro 2. Bölge Müdürlüğü personeli ulaşımda sıkıntı yaşıyor.
‘ULAŞIM AÇISINDAN MAĞDURİYET YAŞANIYOR’
YAPI-YOL SEN (Yol, Yapı, Altyapı, Tapu ve Kadastro Emekçileri Sendikası) Başkanı Kaan Dinç yaşanan mağduriyeti şöyle anlattı:
“Sultanahmet’teki binanın tarihi incelendiğinde görülecektir ki bina Tapu ve Kadastro Hizmetleri'nin yürütülmesi amacına özel olarak yapılıyor. Binanın yapılış amacı bu ve yapıldığı günden bugüne kadar 140 yıldır kurumumuzun hizmet binası. Herhangi bir yer tahsisi yapılmadan kurulduğu günden beri kurumumuza ait olan binamızın bu şekilde elimizden alınması çok yanlış. Ayrıca binada şu anda Bölge Müdürlüğümüzce uzun süredir yürütülen bir Tapu ve Kadastro müze çalışması var. Birçok yerden müze için eserler toplandı. Sergi salonları oluşturuldu. Bir gecede alınan bu karar kurumumuzda çalıyan ve emekli olan tüm tapu ve kadastro çalışanlarını üzdü. 140 yıldır hizmet vermekte olduğumuz Sultanahmet’teki simge binamızın kurumdan alınması işin bir tarafı. Bir tarafı da bölge müdürlüğünde çalışmakta olan personel arkadaşlarımızın yaşadığı mağduriyet. Bölge Müdürlüğümüz şu an 2 ayrı binaya dağılmış durumda. Yemekhane, servis vs gibi sosyal olanaklar ortadan kalktı. Özellikle Ataşehir’de EPP’nin yönetim binası olan bina ulaşım açısından da mağduriyetin yaşandığı, yaşanacağı bir bina. Alınan kararı doğru bulmuyoruz. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğüne geri verilmesi ve personelin de mağduriyetlerinin giderilmesi gerekiyor.”