Güney Afrika'da enflasyon sepetine cin ve kapuçino da eklendi
Güney Afrika İstatistik Kurumu, tüketicilerin değişen alışkanlıklarını daha doğru yansıtmak amacıyla enflasyon sepetinde değişiklikler yaptı. Sepete cin ve kapuçino eklendi.
DUVAR - Dünya çapında hükümetler yükselen enflasyonla boğuşurken, Güney Afrika'da tüketicilerin değişen alışkanlıklarını daha doğru yansıtmak amacıyla enflasyon sepetinde çarpıcı değişiklikler yapıldı. DVD oynatıcı ve CD gibi ürünler çıkarılırken, cin ve küçük paketler halinde satılan kapuçino kahve sepete eklendi.
Gin and cappuccino sachets have been included in the consumer inflation basket while DVD players have been chucked out, Stats SA announced on Monday, providing insight into how household spending habits have shifted since 2016. https://t.co/KvBSm3iio1
— Times LIVE (@TimesLIVE) January 31, 2022
Enflasyon sepetinde her beş yılda bir güncelleme yapan Güney Afrika İstatistik Kurumu, dün yapılan güncellemeye dair "Alkollü içecekler kategorisine, Güney Afrika'daki tüketiciler arasındaki artan popülaritesini yansıtacak şekilde cin eklendi. Sütlü meyve suyu karışımları, püre halinde satılan bebek maması ve reçelin yanı sıra kapuçino saşeleri de sepete eklendi" açıklamasında bulundu.
Güney Afrika Cumhuriyeti'ndeki enflasyon paketi en son 2016'da güncellenmişti. O tarihten bu yana sepette 404 ürün bulunuyordu. Son güncellemeyle ürün sayısı 415'e yükseldi. Sepetten DVD oynatıcı ve çanak anten çıkarılırken, CD yerine de internetten müzik dinleme için yapılan harcamalar eklendi. Teknoloji alanında hoparlör de yeni sepete girdi. İnternet kullanımı kalemi ise fiber ve kablosuz olarak erişim yollarını yansıtacak şekilde ikiye ayrıldı. Sepete, jilet, fondöten, yer silme ürünleri ve çamaşır yumuşatıcı gibi ürünler de eklendi. (DIŞ HABERLER)