'Aşırı cinselleştiren' reklama yasak
İngiltere'de bir ağda ve tıraş köpüğü reklamının yayını kadın vücudunun aşırı cinselleştirilmesi nedeniyle yasaklandı.
DUVAR - İngiltere Reklamcılık Standartları Kurumu (ASA), bikini bölgesine yönelik bir ağda ve tıraş köpüğü ürününün reklamlarını gelen bazı tepkiler sonrası yasakladı. Kararın gerekçesi, kadın vücudunun "aşırı cinselleştirilmesi".
Kadınların mayo ve iç çamaşırlarıyla dans ettiği reklam ITV ve Channel 4 televizyon kanallarında gösterilmiş ve çekim görüntüleri kullanılmıştı. ASA yetkilileri, 17 kişiden reklamla ilgili şikayet aldıklarını açıkladı. Reklamda kadınların yüzlerinin çekildiği çok az sahne olduğu belirtildi ve giyilen mayo ve çamaşırlar benzerlerine oranla daha "teşhir edici" bulundu.
YAKIN ÇEKİM SAVUNMASI
Reklamı yapan Femfresh markasının sahibi olan İngiltere'deki Church&Dwight şirketi ise reklamın sorumsuzca ya da hakaret içeren görüntüler içermediğini savundu. Şirketten yapılan açıklamada, "18-34 yaş arası kadınların hedeflendiği reklamda, ürünün bikini bölgesinde pürüzsüzlük sağladığını göstermek için yakın çekimler yapıldığı" söylendi. Channel 4 ve ITV televizyonları ise doğrudan reklamla ilgili herhangi bir şikayet almadıklarını ve reklamın kadınları nesneleştirmediği konusunda Church&Dwight ile hemfikir olduklarını açıkladı. (BBC Türkçe)