Çin'de kadını aşağılayan reklam
Audi'nin Çin'de yayınladığı skandal reklam tartışma yarattı. Reklamda, damadın annesi gelini 'bir araba' gibi inceliyor.
DUVAR - Otomotiv şirketi Audi'nin Çin'de yayınlanan bir reklamı cinsiyetçi içeriği nedeniyle büyük tepki çekti.
Reklam bir düğün esnasında damadın annesinin müdahale ederek gelini 'incelemesi' ile başlıyor. Gelinin burnunu, kulaklarını ve dişlerini kontrol eden kadın, çifte evlenmeleri için onay veriyor. Ancak son anda gelinin göğüslerine 'onaylamaz' şekilde bakıyor. Sahnenin hemen devamında ise Audi marka bir otomobilin şehirde ilerlediği görüntünün üzerine dış sesin, "Önemli kararlar dikkatle alınmalı" sözü duyuluyor. Sputnik'in aktardığı habere göre reklam, ikinci el Audi otomobiller için bir siteyi tanıtarak yine erkek bir dış ses, "Sadece resmi sertifikayla içiniz rahat eder" diyor.
Çin'in Twitter'ı olarak bilinen Weibo'da birçok kullanıcı cinsiyetçi buldukları reklama tepki gösterdi. Bazı kullancılar Audi ürünlerinin boykot edilmesi çağrısında bulundu. Bir kullanıcı "Bu kabul edilemez. İğrenç" diye yazarken, "İkinci el Audi reklamı' hashtag'i 300 binden fazla kez görüntülendi. Şanghay'da yaşayan Guo Zimeng adlı yaşam tarzı editörü, "Çin'de potansiyel Audi müşterisi birçok güçlü kadın yaşıyor. Audi'nin müşterilerine vermek istediği mesaj bu mu?" diye reklama tepki gösterdi. Audi'nin Çin'deki iletişim direktörü Michael Wilkes reklamın Audi'nin sahibi olan Volkswagen şirketinin ikinci el bölümünün Çin'deki bir ortak girişimi olan FAW-Volkswagen tarafından yaptırıldığını söyledi. FAW Volkswagen ise konu hakkında açıklama yapmadı.