Hem yakıtta hem performansta öne çıkıyorlar: En iyi hibrit arabalar seçildi
Son dönemde satışları elektrikli araçları gölgede bırakan hibrit arabalar hem yakıt verimliliği hem de performanslarıyla öne çıkıyor.
DUVAR - Araçlarda elektrik dönüşümü hızlanırken, şarj istasyonlarının yaygınlaşmaması, uzun yolda menzil sıkıntısı gibi nedenlerle tedirgin olan otomobil müşterileri hem elektrik hem de akaryakıt kullanılan hibrit araçlara yöneliyor. Son dönemde satışları hızla artan plug-in hibrit elektrikli araçlar (PHEV) otomobil kullanıcılarının gözdesi haline geldi.
Otomobil üreticileri de son dönemde elektrikli araba konusunda geri adım atarak hibrit modellerine ağırlık vermeye başladı. 2030'a kadar tamamen elektrikli araç üretimine geçme taahhüdünde geri adım atan Volvo, şimdi hibrit otomobiller ve elektrikli otomobillerin yılın sonuna kadar satışlarının yüzde 90'nını oluşturacağını açıkladı. Ford da tamamen elektrikli SUV yapma planlarından vazgeçip bunun yerine hibrit gücü tercih ettiğini duyurdu. Hyundai hibrit yelpazesini yedi modelden 14 modele çıkarıyor. Volkswagen de hibritlere yatırımlarını artırma sözü verdi.
Hibrit otomobillerin elektrikli otomobillere karşı daha az maliyetli olması onları cazip kılan etkenlerden biri. Ford'un patronu Jim Farley, tamamen elektrikli araçları çalıştırmak için gereken büyük piller onları benzinli arabalardan çok daha pahalı hale getiriyor. Bu, kitle pazarına satış söz konusu olduğunda bir sorun; çoğu alıcı "prim ödemeyecek" diyor. Buna karşılık, fişe takılan hibritler çok daha küçük pillerle çalışıyor.
Plug-in hybrid (PHEV) teknolojisi, içten yanmalı motorlarla birleştirilmiş elektrik motorlarına sahip bir hibrid araç konseptini ifade ediyor. Dışarıdan şarj edilebilen bir batarya sistemine sahip bu araçlarda elektrik motoru, bataryadan gelen enerjiyle çalışıyor ve kısa mesafede sadece elektrikle hareket edebiliyor. Pil enerjisi tükenirse veya daha fazla güç gerektiğinde içten yanmalı motor yani benzin devreye giriyor.