İİE, KONDA desteğiyle çevrimiçi haber tüketicilerinin beklentilerini araştırıyor
İstanbul İletişim Enstitüsü'nün KONDA iş birliğiyle yaptığı araştırma değişen haber tüketim alışkanlıklarını ve yeni nesil haber izleyicilerinin mecra tercihlerini, beklentilerini anlamayı amaçlıyor.
DUVAR - Prof. Halil Nalçaoğlu’nun başkanlığında İstanbul İletişim Enstitüsü (İİE), KONDA Araştırma iş birliğiyle Türkiye'deki çevrimiçi haber tüketimi üzerine kapsamlı bir araştırma başlattı.
Çevrimiçi gerçekleştirilecek çalışma, dijital teknolojilerin yaygınlaşmasıyla değişen haber tüketim alışkanlıklarını ve yeni nesil haber izleyicilerinin mecra tercihlerini, beklentilerini, hassasiyetlerini anlamayı amaçlıyor.
Prof. Nalçaoğlu, araştırmanın “amaçlı örnekleme” tekniği ile yapıldığını, bu yöntemle özellikle çevrimiçi ortamda farklı türlerde haber kaynaklarını izleyen çok sayıda kişiye ulaşacaklarını belirterek, “Araştırma anketimizin mümkün geniş bir kesime ulaşmasını, böylece farklı politik görüşlerden haber izleyicilerinin haber tüketim alışkanlıklarını, tutumları ve beklentilerini ölçebilmeyi hedefliyoruz” dedi.