Influencer piyasası yüzde 23 büyüyecek: Bir gün herkes 'Kanalıma hoş geldiniz' diyecek
2017'de Türkiye influencer pazarı bugünkü kurla 10 milyon dolardan daha düşük bir hacme sahipti. Şimdilerde ise 30 milyon dolara geldi.
DUVAR - Türkiye'den influencer pazar payı bu yıl 30 milyon dolara yükseldi.
Küresel influencer pazarının ise 6 yıl içinde ortalama yüzde 23.3 büyümesi bekleniyor.
CNBC-e'nin haberine göre 2017'de Türkiye pazarı bugünkü kurla 10 milyon dolardan daha düşük bir hacme sahipti. Şimdilerde ise 30 milyon dolara geldi.
Skyquest'in tahminine göre de pazar 2031 yılında 139 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak.
2021 yılında dünyadaki en kalabalık infuluencer grubu moda ve lifestyle kategorisine aitti. Dünyadaki sosyal medya ünlülerinin yüzde 29'u da yine bu kategoride iş yapıyor.
Pazarlama psikolojisinde ünlü olan insanların "güven gücünü" kullanmasına "halo etkisi" deniyor.