Instagram, TikTok, Twitter... Sosyal medya paralı oluyor
Instagram kapsamlı açıklama yaptı, TikTok abonelik sistemini test ettiğini söyledi, abonelik modeli bulunan Twitter kapılarını NFT'lere açtı...
DUVAR - Sosyal medya şirketleri bu hafta üst üste kullanıcıların cebinin yanacağına işaret eden açıklamalar yaptı. Hali hazırdaki internet düzeninde sosyal medya hizmeti alanlar bağlanma maliyeti dışında para ödemiyor ancak şirketler bunu değiştirmek istiyor. Önceki gün Meta’nın (Facebook) CEO’su Mark Zuckerberg Instagram için ABD’de abonelik sistemini test etmeye başlayacaklarını söyledi.
Zuckerberg benzer bir projenin sinyalini 2018 yılında da vermişti, şirket Instagram aboneliklerinden 2023 yılına kadar ücret almayacağını duyurdu. Instagram’da bir içerik üreticisine abone olan kişiler, üreticilerin sadece abonelere özel ürettiği içerikleri görebilecek. Instagram’ın CEO’su Adam Mosseri, “Abonelik tahmin edilebilir bir gelir yaratmanın en iyi yolu” değerlendirmesinde bulunuyor.
İçerik üreticileri abonelik ücretlerini kendileri aylık olarak belirleyebilecek, ücretler 0,99, 1.99, 2.99, 4.99, 9.99, 19.99, 49.99, 99.99 dolar olabilecek. İçerik üreticileri bu abonelikler kapsamında Instagram’a özel storyler paylaşacak, tıpkı eskiden ‘yakın arkadaşlarım görsün’ özelliği gibi bu içerikleri sadece aboneleri görecek, 'yakın arkadaşlarım görsün' özelliğinde storylerde yeşil bir çember çıkarken, aboneler görsün özelliğinde bu daire mor renk olacak.
Test edilen başka bir özellik ise içerik üreticilerinin abonelere özel canlı yayın açması. Bir üreticiye abone olanlar mor renkte bir abonelik rozetini profillerinde görecek. İçerik üreticisi kendisine kimlerin abone olduğunu görebilecek. Üreticisi kendisine yorum yapan veya etkileşime geçen kişinin abonesi olup olmadığını bilecek.