Instagram'ın psikolojiyi yerle bir eden 5 özelliği
42 ABD eyaleti Instagram platformun çatı şirketi Meta'ya gençlerin ruh sağlığını bozduğu gerekçesiyle dava açtı.
DUVAR - Instagram'ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, 2019'da katıldığı bir televizyon programında kullanıcıların iyiliğini her şeyden önde tuttuklarını ve platformun özelliklerini bu doğrultuda kurguladıklarını iddia etmişti.
Öte yandan 25 Ekim'de 42 ABD eyaleti platformun çatı şirketi Meta'ya gençlerin ruh sağlığını bozduğu gerekçesiyle dava açtı. Savcılar, Mosseri'nin sözlerinin de aslında gençlerin psikolojisine zarar veren 10 yıllık bir aldatmacanın parçası olduğunu savunuyor.
Davada Meta'nın, kullanıcıların katılımını güvenliğin önüne koyduğu öne sürülüyor.
Önceki yıllarda, eski Meta çalışanı Francis Haugen'ın sızdırdığı şirket içi yazışmalarda da Instagram'ın gençlerin psikolojisini kötü yönde etkilediğine dair araştırmalar yer almıştı.
Independent Türkçe'de yer alan habere göre; Kaliforniya eyaletindeki mahkemede davayla ilgili bir şikayet dilekçesinde, "gençleri Instagram'ı takıntılı ve uzun süreli kullanmaya" teşvik eden, "zararlı ve manipülatif" 5 özellik sıralanıyor.
1. Öneri algoritmaları
Savcılar, Meta'nın, kullanıcıların akışlarında hangi içeriği göreceğini belirleyen Instagram algoritmalarını, onları açıkça uygulamaya bağımlı kılmak için tasarladığını söylüyor.
Bu algoritmalar, gönderileri kronolojik değil, kullanıcının tahmini ilgisine göre sıralıyor. Buna göre kullanıcılar, kendilerine zevk veren bir içerikle karşılaştıklarında benzer şeyleri yeniden görme ve mutlu olma umuduyla geri gelmeye ve sayfayı "sonsuza dek" kaydırmaya koşullandırılıyor.