İnternet alışverişlerinde kokulu siparişler tüketicilerin tercihini yüzde 90 etkiliyor
Araştırmada, internet üzerinden yapılan alışverişlerde kokulu gelen siparişlerin, kokusuz ürünlere göre tüketicilerin zevk ve uyarılma tepkisini yüzde 90 oranında artırdığı görüldü.
DUVAR - İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde (İEÜ) yapılan araştırmada, online alışveriş sürecini yöneten firmaların gönderdiği kokulu ve kokusuz sipariş kutularına karşı insanların elektroensefalografi (EEG) cihazıyla beyin sinyalleri ve deri iletkenliği cihazıyla da heyecanlanma seviyesi ölçüldü.
Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aydın Akan ve Öğretim Görevlisi Dr. Rıza Sadıkzade, araştırmada kokulu gelen siparişlerin kokusuza göre tüketicilerin zevk ve uyarılma tepkisini yüzde 90 oranında artırdığına yönelik sonuç verdiğini söyledi.
KOKU ETKİLİYOR
Bu sonuçları anketlerle de desteklediklerine dikkati çeken Dr. Sadıkzade, "Anketlerle karşılaştırdığımızda yüzde 92 oranında uyum sağladığını gördük. Kokuların, firmaların tercih edilmesinde büyük etkiye sahip olduğunu ortaya koyduk. En çok beğenilen kokuyu seçen firmalar, daha çok tercih edilir hale gelebildiği sonucu ortaya çıktı" dedi.
İnsanların duygularının yüzde 75'inin kokudan etkilenerek şekillendiğini ve bu nedenle kokulu olan ambalajların firmalar üzerinde olumlu etkiler sağladığına dikkat çeken Dr. Rıza Sadıkzade, araştırmada, kokulu ve kokusuz gelen sipariş kutularına karşı insanların beyin fonksiyonları ve aktiviteleri hakkında bilgi edinmek için kullanılan EEG cihazı kullandıklarını söyledi. Bu cihazla beyin sinyallerini, deri iletkenliği cihazıyla da heyecanlanma seviyesini ölçmeye çalıştıklarını söyledi.
(DEMİRÖREN HABER AJANSI)