'Kara Cuma' bilançosu: Gıda alışverişleri ikiye katlandı
Markaların 24 Kasım'da 'Black Friday' adı altında gerçekleştirdiği kampanyalarda işlem hacmi önceki yıla göre yüzde 70 artarken gıda sektörü harcamalarında da yüzde 110 artış kaydetti.
DUVAR - Ödeme kuruluşu İyzico, 2023 yılı "Black Friday" dönemindeki (24 Kasım) alışveriş istatistiklerini açıkladı. 24 Kasım Cuma 2023 günü şirkete üye iş yerlerindeki işlem hacmi geçen yıla kıyasla yüzde 70 arttı.
Ortalama sepet tutarı geçen sene 1.072 TL iken, bu sene 2.000 TL’ye yükselerek geçen yıla göre yüzde 86,3 artış gösterdi. Ödeme tercihlerinde dijital cüzdan yönteminin payı yüzde 18 oldu.
İşlem hacminin yüzde 61,3’ünü kadınlar, yüzde 38,7'sini ise erkekler gerçekleştirdi. Kadınlar, gerçekleştirdikleri işlemlerde ödeme sistemini erkeklere göre 1,23 kat daha fazla kullandı.
Kadınların alışverişlerinde sırasıyla; hazır giyim, kozmetik ve çocuk&bebek kategorilerinde öne çıkarken erkekler ise; bilgisayar, bilgisayar donanım&yazılım, oto parça aksesuar ve araç kiralama kategorilerindeki alışveriş işlemleriyle öne çıktı.