YAZARLAR

Karagümrük şiir gibi

Bu oyun çaylak oyuncu kabul etmez. Çaylak oyuncu kabul etmek gerekir ki, bu oyunun kimyasını bozuyor. Pas örüntüleriyle alan kazanan ve alan kat eden bir takım, pas hatalarıyla baş edemez.

Şiirde herhangi bir sözcüğe anlam kazandıran, seslerin iç müziğidir ve bu müzik ritmik vurgularla şiirin her dizesine büyük enerji katar. İmgeler, ses uyumuyla buluşunca, anlam genişler ve kendisini aşar. Fatih Karagümrük’ün ilk yarıda oynadığı oyun, kelimenin tam anlamıyla pasın şiiriydi. Pasın yol haritası, çok iyi tarif edilmiş ve bu doyumsuz tarif, her örüntüsü iyi örülmüş bir pas dolaşım modeliyle de takviye edilmişti. Bu maç öncesinde Karagümrük açılış paslarını iki stoperinin bir tür iç alışverişi olarak kullanıyordu. Ama Başakşehir maçında açılış paslarındaki zamanlamayı stoperler değil, stoperlerin topla buluşturduğu Biglia, Bertolacci ve Jimmy Durmaz sağlıyordu. Ve yine tam da bu nokta da ve pozisyonda, özellikle de Biglia’nın katkılarıyla birinci bölge ve ikinci bölge ilişkisini bir bilardo masasına dönüştürdü. 

Kaleciden başlayan açılış paslarının birinci bölgeden ikinci bölgeye aktarılmasında, Francesco Farioli’nin takıma kazandırdığı geometrik pas haritası, pas, iade pas alışverişiyle dikdörtgen değil, geriye doğru ters açıyla üçgen halini alıyordu. Her şeyden önce ikinci bölgeye gönderilen pas, iki yatay pasla pasif bir hal almıyor, Biglia’nın geriye doğru yolladığı her pas, üçgenin ikinci kenar seçeneğiyle birleşerek Karagümrük adına oynanacak bir alan yaratıyordu. 

Bunun önemi ve değeri şuradaydı. Başakşehir önde baskı refleksiyle oyuna başladı ama kısa zamanda bu üçgenlerin arasında önde baskı kurmanın imkansızlığını kavrayıp, takım en az 20 metre geriye doğru kaydı. Belki de Farioli bunu, bu amaç için organize etmişti. Çünkü, burada yapılan pas hataları geçen maçlarda hep golle sonuçlanıyordu. Bu sorunu böylesine yaratıcı biçimde çözmek, muhteşem bir teknik adam dehasıydı.

Başakşehir'in ilk yarıda özellikle de ilk on dakikadan sonra geriye çekilmesi, deyim uygunsa maçı ve oyunu altın tepside rakibine sunması olarak ifade edilebilir. Aslında ilk yarıda gelen üç golün de biricik nedeni de buydu. Karagümrük hücum hattının gol potansiyeli, kendi başına hala yetersizlikler sergiliyor. Başakşehir geriye gömülünce, Karagümrük ikinci bölgesi, hücum hattına ciddi destek sağladı ve goller art arda geldi. Bertolacci’nin iki golü ve üçüncü gol bu planın eseriydi. 

Maç sonu açıklamasında Aykut Kocaman, istifa edeceğini açıkladı. Ve kararının arkasındaki en ikna edici oyunun Karagümrük’ün ilk yarıda sergilediği oyun olduğunu söyledi. Bence de doğru bir karar verdi Kocaman. 

Karagümrük'ün ikinci yarıdaki oyunu kesinlikle fiziksel yetersizlikten kaynaklandı. İlk yarıdaki harika oyunu tekrar edemeyen bir takım, zihinsel değil, bedensel olarak yetersizlik içinde olduğu için bu kadar düşer ve başkalaşır. Farioli, bunu bir sorun olarak kabul etmeli ve takım iki devreyi de aynı zindelikle oynamayı başarmalı. İkinci küçük sorun da şu; bu oyun çaylak oyuncu kabul etmez. Çaylak oyuncu kabul etmek gerekir ki, bu oyunun kimyasını bozuyor. 

Pas örüntüleriyle alan kazanan ve alan kat eden bir takım, pas hatalarıyla baş edemez. Garantili pas da ayak içini ifade ediyor. Ayağın üstü ve dışını kullanmak hem tehlikeli hem de lüks.


Ali Fikri Işık Kimdir?

Ali Fikri Işık, 1958 yılında Mardin’in Savur ilçesine bağlı Xeramemo köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Batman’da, liseyi ise Silvan’da okumuştur. 1978 yılında Batman'da “Sesleniş” Gazetesiyle yazın hayatına başlamış. 1985 yılında yazarlar kooperatifi olan Yazko’nun dergisi “Yazko Somut”ta, 1994 yılında “Zone News” gazetesinde, 1995 yılında haftalık dergi “Roj”da, 2010 yılında Taraf gazetesinde, 2016 yılında “BasNews ve Kurdistan24 Türkçe'de yazmıştır. Amedspor Kaos ve Direniş Amedspor kitaplarının yazarıdır.