Kartalkaya'da rezervasyon bilmecesi: Kaygı, iptal gerekçesi olur mu?
78 kişinin hayatını kaybettiği yangın sonrası sömestr tatili nedeniyle önceden rezervasyon yapan birçok müşteri Kartalkaya'ya gitmek istemiyor. Peki kaygı yaşamak rezervasyon iptal sebebi olabilir mi?
DUVAR - Kartalkaya'da 78 kişinin hayatını kaybettiği yangın tüm yönleriyle kamuoyunda gündem olmaya devam ediyor.
Yangın sonrası sömestr tatilindeki yoğunluk nedeniyle önceden rezervasyon yapan birçok müşteri bölgeye gitmek istemiyor. Peki 'kaygı yaşamak' rezervasyon iptal sebebi olabilir mi?
Eski Turizm Bakanı, Bahattin Yücel, 'Bu yıl Kartalkaya'ya gidilmez' diyerek bakanlığa çağrı yaparken, Tüketici Hakem Heyeti üyesi ve İstanbul Barosu Tüketici Hakları Merkezi üyesi avukat İsmail Tarhan ise, 'haklı neden'e işaret etti.
Kartalkaya'daki Grand Kartal Otel'de 21 Ocak gecesi çıkan yangında 78 kişi hayatını kaybetti. Ahşaptan inşa edilen ve 12 katlı olan otelin 4. katında bulunan restoranda saat 03.21'de başladığı belirlenen yangın, kısa sürede tüm oteli sardı.
Sömestr tatili olması nedeniyle en yoğun dönemini yaşayan otelde 234 kişi konaklıyordu. Yangın merdiveni olmayan, gerekli denetimlerin yapılmadığı belirtilen otelde çıkan yangına itfaiyenin ilk müdahalesi de görgü tanıklarına göre yangın başladıktan yaklaşık 1 saat sonra yapılabildi.
Yangından sonra Turizm Bakanlığı ve Bolu Belediyesi arasında "Sorumlu kim?" tartışması ise devam ediyor. Tepki çeken bu tartışmanın yanı sıra, yangının ardından bölgedeki diğer otellerde konaklayan tatilcilerin kayak yapmaya devam etmesi de sosyal medyada tartışılan konulardan biriydi.