Varlık dergisinden mart sayısı
Varlık dergisi Mart sayısı okurlarla buluştu. Dergide 'Sosyal Medya Çağında Sanat Tarihi Yazımı' var...
DUVAR - Varlık dergisinin 2019 Mart ayı sayısı 'Sosyal Medya Çağında Sanat Tarihi Yazımı' dosyasıyla çıktı. Barış Acar hazırladığı dosyada bu ay, sanatçılar için sosyal medyanın aracıları ortadan kaldıran özgür, demokratik bir mecra mı yoksa takipçi sayısına göre gündem oluşturan bir mecra mı olduğunu sorgularken gelecekte sanat tarihi yazımını nasıl etkileyeceğini tartışmaya açıyor.
Derginin Mart ayı sayısında, Kaya Tanış, Robert Bernasconi, Taner Ay, Tuğrul Tanyol, Hande Balkız, İsmail Doruk, Burak Süme, Tozan Alkan, Şeref Bilsel, Jale Sancak yazılarıyla; Sina Akyol, Mehmet Mümtaz Tuzcu, Haydar Ergülen, Serdar Koçak, Altay Öktem, Bâki Ayhan T., Yaprak Damla Yıldırım, Zeliha Cenkci, Neval Savak, Selim Savaş Karakaş, Erden Kahveci, Kerem Ayduran, Berke Kaya şiirleriyle; Remzi Karabulut, Gülçin Akçay, Cuma Duymaz, Gamze Erkmen, Zeynep Delav öyküleriyle yer alırken derginin Mart ayı için hazırlanan "Sosyal Medya Çağında Sanat Tarihi Yazımı" dosyasında Barış Acar, Zeynep Yasa Yaman, Burcu Pelvanoğlu, Fırat Arapoğlu, Ceren Özpınar, Ezgi Bakçay, Derya Yücel, Erman Akçay, Rafet Aslan, Duygu Aydoğan, Gözde Belen, Seda Boy, Elif Büyüknohutçu, Büşra Çeğil, Işıl Çelik, Özge Çelikaslan, Orhan Cem Çetin, Veysel Daşçı, Burak Delier, Süreyyya Evren, Murat Germen, Lütfullah Genç, Sena Gökçeoğlu, Gökçe Hiçyılmaz, Umut Kambak, Onur Serdar, Dilek Şenyürek, Ensar Tuğ, Murat Üstübal, Ercan y Yılmaz, Serhat Yüksekbağ, Hüseyin Çubuk yer alıyor.
Varlık bu ay da Tiyatronun Köşetaşları, Eksen, Yeni Şiirler / Öyküler Arasında, Şiirlerle Latin Amerika, Küresel Haberler köşeleri ve son çıkan kitapların tanıtıldığı Varlık Kitaplığı bölümüyle okurlarıyla buluşuyor. Varlık Kitaplığı bölümünde Süleyman Sertkaya, Hazal Bayat, Nihat Özdal, Sacide Alkar Doster, Erendiz Atasü ve Zeynep Şen bulunuyor.
Dosyayı hazırlayan Acar, "Varlık dergisi için bu dosyayı hazırlarken aklımda iki soru vardı: İlki, sanat tarihinin tarihyazımı pratikleri içindeki konumuydu, ki içerdiği alt sorularla birlikte bu soru bir hayat projesi anlamına geliyordu benim için. İkinci soru ise sanat tarihinin sanatlarla ve giderek sanatçılarla ilişkilenme biçimiydi. İlkinden daha az zor olmayan bu soru, bir yönüyle bilimsel yöntemlerin nesneleriyle kurduğu ilişkiyi masaya yatırmayı içeriyor, bir yönüyle de günceli tartışma sahasına çekiyordu. Her iki koşulda da pratik olanla doğrudan bir alaka söz konusuydu. Böylece, ilk bakışta dikkati çekmiyor olsa da, fark ettim ki her iki yöne doğru sadece pratikte çalışıyordu sorduğum sorular. Teori olarak teorinin ufkunda sorulmuş ama tüm ilgisini pratik olana yöneltmiş bir bakış açısıydı yine beni kendine çeken. Bu sebeple dosya çalışmasını iki büyük parça halinde düşünmeye başladım: Sanat tarihçilerinin kendi edimlerini nesneleştirmelerine olanak verecek bir teorik kısım ve sanatçıların kendi nesneleştirilmeleri üzerine karşı-bakışlardan müteşekkil bir pratik dünyası" diyerek dosyaya soruşturma soruları eklediklerini ve soruları yalnızca sanatçılara yönelttiklerini belirtti.