Mavi Dergi ekibinden Abdo Uçucu: Umudun olduğu yerde bahar olur
İlk sayısını 2017 yılının Mart ayında çıkartan Mavi Dergi, edebiyattan yoksun insanlara ulaşmayı amaçlıyor. Edebiyat, kültür ve sanat alanlarında bir tekelleşme söz konusu olduğunu belirten Mavi Dergi ekibinden Abdo Uçucu ile derginin varoluşunu, ekonomik krizin dergilere yaptırımını ve sosyal medyanın okur ile iletişiminin dergilere etkisini konuştuk.
DUVAR - 2017 Mart ayında ilk sayısını çıkaran Mavi Dergi ekibinden Abdo Uçucu ile geçtiğimiz günlerde bir araya geldik. Uçucu, Mavi Dergi’nin edebiyat ve kültür sanat dünyası için önemini, derginin varoluşunu ve biçimlenişini anlattı. Günden güne artan kâğıt fiyatının ve dağıtım maliyetlerinin yayımcılıkla olan ilişkisine de değinen Uçucu, sosyal medyanın okur ile iletişimde ne derece önemli olduğunun üzerinde durdu: Sosyal medya, dergileri okura ve okurları da dergiye daha çok yaklaştırdı. Okurlar, dergileri sosyal medya hesaplarından takip ederek onlarla bütünleşmiş durumdalar adeta.
Türkiye dergiciliğinde gelenek mefhumunun okur için belirleyici olduğu aşikâr. Geçmişle kurulan sıkı ilişkilerin ve bir bakış açısının dile getirilmesinde –yayım dünyasında- dergilerin önemi olduğu bilinen bir gerçek. Uçucu, Mavi Dergi özelinde bu durumu şu sözlerle açıkladı: Dergi olarak kendimizi yakın hissettiğimiz bir gelenek veya bir dergi anlayışı yok. Biz, para veya şöhret peşinde koşmuş olsaydık şimdi çizgimiz daha farklı olurdu.
İlk olarak, edebiyatı, sanatı ya da bir düşünceyi konu edinen herhangi bir yazı kaleme alan bir yazar, derginize nasıl ulaşıyor?