Körüz.biz Derneği'nin tanıtım filmleri yayınlandı

Körüz.biz Derneği'nin görme engellilerin sorunlarını ele alan ve görme engelli kişilerin rol aldığı tanıtım filmleri, sosyal medya platformları üzerinden izleyici ile buluştu.

Fotoğraflar: Körüz.biz Derneği
Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Körüz.biz Engelli Kültürünü ve Toplumsal Bilinci Geliştirme Derneği'nin görme engellilerin sokakta yaşadıkları zorlukların yanı sıra maruz kaldıkları ayrımcı söylemlere ilişkin farkındalık oluşturmayı amaçlayan iki farklı tanıtım filmi sosyal medya platformları X (eski adıyla Twitter), Instagram ve YouTube üzerinden izleyiciyle buluştu. 

Büyük Balık reklam ajansı ve Octopus yapım şirketinin katkılarıyla çekilen iki tanıtım filminde kör karakterler, kör kişiler tarafından canlandırıldı. 

Yayınlanan ilk filmde annesinin elinden tutarak parka giden küçük bir çocuğa hiç beklenmedik bir soru soruluyor. Anne ve çocuğun rahatsızlıkları yüzlerinden okunurken soruyu soran kadın insan boyunda kocaman bir patatese dönüşüyor. Diğer tanıtım filmindeyse istikrarlı biçimde kendi yolunda ilerleyen bir kadına uzaktan atılan laflara ve fiziksel taciz olarak adlandırılabilecek müdahaleye yer veriliyor. Filmde, "sağlamcı" bir tavırla kadına müdahale eden erkek de bir süre sonra kocaman bir patates oluyor. 

SAĞLAMCILIK NEDİR?

Sağlamcılık, en basit tanımıyla "sağlam" olanı norm kabul ederek bu normun dışında kalanlara çeşitli biçimlerde ayrımcılık yapmak olarak tanımlanıyor. Engellilik durumlarını ifade eden kör, otistik, sağır, sakat, geri zekalı gibi sözcükleri aşağılama, kınama, küçümseme veya alay etme amacıyla kullanmak doğrudan sağlamcılık olarak görülüyor.

(BÜLTEN)