Galerist'te Hayal Meyal bir sergi
Galerist, sonbaharda Elif Uras’ın “Hayal Meyal” adlı üçüncü solo sergisine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Sergi sanatçının yeni resim ve seramik çalışmalarını bir araya getiren bir yerleştirmeden oluşuyor.
DUVAR - Galerist 23 Eylül – 6 Kasım 2016 tarihleri arasından Elif Uras’ın “Hayal Meyal” isimli üçüncü solo sergisine ev sahipliği yapacak.
Uras’ın son dönem resim ve heykelleri çağdaş toplumlarda üreme, ev ve ücrete dayalı emek biçimleri üzerinden kadınların etkinlik alanlarını ele alıyor. Sanatçının çalışmalarında kadın karakterler içine kapalı ve homososyal görünümdeki iç veya dış mekanlarda konumlanıyor.
Galerist'ten yapılan açıklamada Elif Uras'ın çalışmaları hakkında şöyle deniyor:
Uras, kadının nesneleştirilmesine dair indirgemeci bir görüş sunmaktansa bugünün küresel ekonomik bağlamında üretici ve tüketici roller üzerinden kadınları belirleyici özneler olarak göz önüne serer. Gelenek ile liberalizm ve sekülarizm gibi modernist ilkeler arasında çok katmanlı, kadına dayalı bir diyalog aracılığıyla özel ile kamusal alan arasındaki sınırın sürekli pazarlıklar üzerinden yeniden çizilişini gösterir.
Hayal Meyal sergisi Uras’ın Batı modernizmi ile Doğu kültür ve sanatının geleneksel özellikleri arasındaki karmaşık ve devinim halindeki ilişkiye olan özgün bakışında yeni bir boyut açar. Resim ve seramik arasında form, içerik ve estetik bağlamda ilişkiler yaratan eserler figürasyon ve soyutlama arasında salınır. Tarihi kaynaklardan türetilen motifler, çağdaş başörtüsü tasarımlarından esinlenen, titreşen renklerle dolu dişileştirilmiş desenler ile birleşir. Seramik heykeller ise geleneksel çini işçiliğinin hassas ve ince detaylı fırça izlerini püskürtme boyanın graffiti benzeri, dışavurumcu desenleriyle birleştirerek kişisel bir görsel dile varır. İçinde kıvrımlı vazoların sıralandığı, mekana özgü bir duvar nişi gibi geleneksel mimari ve dekoratif öğeler barındıran sergi, bütün mekansal yerleşimiyle birlikte kadın bedeninin ve yaratıcı gücünün bir yansıması niteliği taşır. Galerinin girişinden itibaren sarmal bir hareketle, resimler, seramik vazolar, tabaklar ve heykellerle dolu birbiri ardına dizili odaları takip eden izleyici bu sarmalın en sonunda göbek şeklinde seramik bir çeşme ve duvar ölçeğinde bir çini yerleştirmeyle buluşur.