Sanat eleştirmeni yanlışlıkla 20 bin dolarlık eseri parçaladı: Eser ne hissettiğimi anladı!
Sanat eleştirmeni, sanat eserini yanlışlıkla parçaladı: "Eser ne düşündüğümü hissetti."
DUVAR - Meksika’nın başkenti Mexico City’de Zona Maco sanat fuarında, bir sanat eleştirmeni, 20 bin dolar (yaklaşık 120 bin TL) değerindeki bir çağdaş sanat eserini yanlışlıkla parçaladı.
Sputnik'in aktardığı habere göre, sanat eleştirmeni Avelina Lésper, Meksikalı sanatçı Gabriel Rico’ya ait olan ve ince bir cam üzerinde taş, futbol ve tenis topu, bıçak, tüy, sopa gibi objelerin asılı bulunduğu eseri beğenmediği için bu çalışmanın yanına bir meşrubat kutusu koymak istedi. Ancak Lésper’in bu hamlesiyle birlikte cam parçalandı ve üzerindekiler de dağıldı.
Acompañe visita guiada de Avelina Lésper a la Feria de Arte Maco en CDMX. Lamentablemente al acercarse a una obra de Gabriel Rico, el vidrio que sostenía objetos explotó. Avelina no la tocó, un vidrio demasiado delgado y su débil estructura ocasionaron el incidente. pic.twitter.com/0ilI7GAeEt
— Pavel ÉGÜEZ (@paveleguez) February 9, 2020
Lésper, yaptığı açıklamada, “Sanki eser benim yorumumu duymuş, ne düşündüğümü hissetmiş gibiydi. Çalışma parçalara ayrıldı, çöktü ve yere düştü” dedi.
Gabriel Rico, söz konusu eserde insan yapımı nesnelerle doğada bulunan nesneler arasındaki karşıtlığı vurgulamak istediğini söylüyor. Eserin koleksiyoncuların ve sanat kurumlarının radarında olduğu belirtildi.
Nos tocó show en Zona Maco. Avelina Lesper rompió una pieza de Gabriel Rico, se quiso huir, se declaró insolvente y pidió una cámara que lo probara. Muchxs la vimos pic.twitter.com/vcfY5ryOl8
— G. Mtz-Zalce (@grazalce) February 8, 2020
Instagram’da bir açıklama yayınlayan galeri, “Lésper, bir meşrubat kutusu koymak ve eleştirmek amacıyla bir fotoğraf çekmek için çalışmanın çok yakınına geliyor ve bu şüphesiz yıkıma yol açıyor” ifadelerini kullandı. Galeri, eleştirmenin davranışını ‘muazzam bir profesyonellik ve saygı yoksunluğu’ olarak belirtti.
Avelina Lésper, eserin evrimini göstermesi açısından parçalanmış şekilde sergilenmeye devam etmesi için galeriye öneride bulundu. Galeri bu öneriyi reddedince onarım ücretini karşılamayı teklif etti.
Kullanılmış ya da bir yerde bulunmuş objelerle yapılan bu tarz eserlerin oldukça yüksek fiyatlara alıcı bulmasını eleştirenler olduğu kadar sanat eleştirmenin kazasını ‘performans sanatı’ olarak görüp alkışlayanlar da oldu.