Mahkemeden herkesi ilgilendiren karar: 5 yıl sonra arızalanan televizyon değiştirilecek
Ekran panelinde arıza oluşan televizyonunu değiştirmek için hukuk mücadalesi başlatan yurttaş davayı kazandı. Mahkeme, televizyonun ayıpsız misliyle değiştirilmesine karar verdi.
DUVAR - İstanbul'da yaşayan Özer Hazıroğlu, satın aldıktan 5 yıl sonra ekran panelinde arıza oluşan televizyonunun değiştirilmesini istedi. Tüketici hakem heyetine başvuran Hazıroğlu, kusur nedeniyle televizyonun satın aldığı firma tarafından değiştirilmesini talep etti.
Çekmeköy Tüketici Hakem Heyeti ise 2 yıllık garanti süresinin geçtiği gerekçesiyle talebi reddetti. Özer Hazıroğlu, tüketici hakem heyetinin kararı üzerine avukatı Damlanur Kaya Uler aracılığıyla, 2022 yılında İstanbul Anadolu 6'ncı Tüketici Mahkemesi'nde dava açtı.
DHA'nın haberine göre mahkeme geçen ay kararını verdi ve Hazıroğlu'nu haklı buldu. Mahkeme, televizyonun ayıpsız misliyle değiştirilmesine hükmetti
'EMSAL NİTELİĞİNDE BİR KARAR'
Hazıroğlu'nun avukatı Damlanur Kaya Uler, dava süreciyle ilgili bilgi verip, mahkemenin kararının emsal niteliğinde olduğunu söyledi. Avukat Uler, şunları söyledi:
"linizde olmayan sebeplerden bu ürünlerde arıza olabiliyor. Vatandaş bunu pek bilmiyor. Verilen garanti süresi dışında bir şey yapamayacaklarını düşünüyorlar. Hatta garanti sürelerini artırmak için ekstra bir para ödüyorlar. Aslında buna gerek yok. Biz de müvekkilimin 10 yıllık kullanım süresini aşmadan 5 yıl sonunda, kullanıcı hatasının da bulunmadığı üründeki arıza için başvurumuzu yaptık. Mahkeme olumlu karar verip, misliyle değişim yaptı. Yeni televizyonumuzu aldık."
(DEMİRÖREN HABER AJANSI)