Maske kullanımı bitti, kozmetiğe ayrılan bütçe iki katına çıktı
Maske ve sosyal mesafe kuralları nedeniyle 2020'de kullanımı azalan makyaj ve bakım ürünlerinin ithalatı, 2022'de pandemi öncesi rakamların üzerine çıkarak 409,4 milyon dolara yükseldi.
DUVAR - Türkiye'de korona virüsü nedeniyle 2020'de yüzde 43 azalarak 193 milyon dolara düşen kozmetik ürünleri ithalatı, maske kullanımının bittiği 2022 itibarıyla salgın dönemin yaklaşık iki katına çıktı.
Anadolu Ajansı muhabiri Zeynep Duyar'ın Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden yaptığı derlemeye göre, Türkiye'de kozmetik ürünleri kullanımı, Covid-19 dönemindeki sokağa çıkma kısıtlaması, maske kullanımı gibi sosyal mesafe kurallarının etkisiyle oldukça azaldı.
Salgının yayılmasına karşı tedbirlerin en sıkı olduğu 2020 yılında parfüm, far, ruj ve yüz makyaj malzemeleri gibi ürünlerin aralarında bulunduğu kozmetiklerin ithalatı 2019 yılına göre yüzde 43 azalarak son 4 yılın dip seviyesi olan 193 milyon dolara geriledi.
KOZMETİK İTHALATI İKİ KATINA ÇIKTI
Alınan önlemlerin gevşetilmesinin etkisiyle ithalat rakamları 2021'de 270 milyon dolara çıktı. Pandeminin sona ermesi ve maske kullanımının neredeyse bitmesi ile kozmetik harcamalarını artmaya başladı. 2022'de 409,4 milyon dolara yükselen kozmetik ithalatı, 2020-2022 döneminde iki katına çıkarak, pandemi öncesi dönemdeki rakamları da geçti.