Milli Eğitim Bakanı PISA sonuçlarını değerlendirdi: 'Yeterli olmadığını kabul ediyoruz'
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, PISA 2022 araştırmasını değerlendirirken yaşanan 'gelişmeleri' aktardı, "Bunun yeterli ve Türkiye için iyi bir konum olmadığını zaten kabul ediyoruz" dedi.
DUVAR - Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı'nın (PISA) 2022 raporuna ilişkin değerlendirmede bulundu. Tekin, Türkiye'nin her üç alanda da sıralamalarının yükseldiğini ve tüm ülkeler ortalamalarının üzerinde yer aldığını söyledi.
PISA 2022 araştırmasına katılan ülke sayısı 79'dan 81'e yükselirken Türkiye matematik alanında, 2018'de 79 ülke arasında 42. sırada yer alan Türkiye, PISA 2022'de 81 ülke arasında 39. sırada yer aldı. Benzer şekilde 2018'de 37 OECD ülkesi arasında 33. sırada bulunan Türkiye, 2022'de 32. sıraya yerleşti. OECD ülkeleri içerisinde 'ortalama altı' kalan Türkiye'nin, matematik puanı 453.15 olarak kaydedildi. Öte yandan, Türkiye'deki öğrenciler diğer OECD ülkelerindeki öğrencilere kıyasla 'kendilerini nispeten daha az güvende hissettiklerini' bildirdi. PISA sonuçlarına göre öğrenciler arasında 'yaşam memnuniyeti' alanında ise Türkiye, en düşük sırada. Bu alanda 73 ülke arasında yapılan kıyaslamada Türkiye, 73'üncü oldu.
Matematik, fen ve okuma becerileri alanında PISA 2022 ile 2018 puanlarını ve sıralamaları özetleyen Tekin, sonuçlar genel olarak incelendiğinde, Türkiye'nin matematik ve fen alanlarında ortalama puan değişimlerinin OECD'ye göre daha iyi durumda; okuma becerileri alanındaki değişimin ise OECD ile benzer düzeyde olduğunu belirtti.
'OKUMA BECERİLERİ ALANINDA BİR DİZİ ÖNLEM ALMAYA BAŞLADIK'
Okuma becerileri alanında anlamlı bir artış veya düşüş eğilimi göstermediğinin tespit edildiğini bildiren Tekin, "Bu süreçte öğrencilerin sosyoekonomik farklılıklarında bir değişiklik görülmemesine rağmen Türkiye matematik alanında dezavantajlı ve avantajlı öğrencilerin performanslarının artmasını başarmıştır" dedi.
Özellikle okuma, anlama, dinleme ve konuşma becerileri konusunda formüller geliştirdiklerini, ana dil becerilerinin gelişmesi için izleme ve değerlendirme birimlerinin verilerinden hareketle çalışmalar başlattıklarını dile getiren Tekin, çoktan seçmeli sınavlar yerine açık uçlu sınavları getirdiklerini anlattı.
"Biz bunun yeterli ve Türkiye için iyi bir konum olmadığını zaten kabul ediyoruz" diyen Tekin, "O yüzden de gece gündüz Türkiye'yi hak ettiği yere getirmek için çalışıyoruz" dedi.
(HABER MERKEZİ)