Netflix, 10 yıl sonra ilk kez abone kaybetti
Dijital yayın platformu Netflix'in abone sayısı, 10 yılı aşkın bir zamandır ilk kez azaldı. Şirket, şifre paylaşımının önüne geçmeyi planladığını açıkladı.
DUVAR - Dijital yayın platformu Netflix, 10 yılı aşkın bir süre sonra ilk kez bu yılın ilk çeyreğinde abone sayısının azaldığını açıkladı. Bu gelişmenin ardından şirket hisseleri yüzde 25 oranında değer kaybetti.
Netflix, bu yılın ilk çeyreğine ilişkin bilançosunu açıkladı. Buna göre, şirketin yılın ilk çeyreğinde elde ettiği gelir, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10 artışla 7,9 milyar dolara çıktı. Firmanın geliri, geçen yılın aynı döneminde 7,2 milyar dolar olarak kaydedilmişti.
Şirketin net karı ise ilk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6 azalışla 1,6 milyar dolara geriledi. Netflix'in geçen yılın ilk çeyreğindeki net karı 1,7 milyar dolar olmuştu.
Firmanın hisse başına düşen karı da aynı dönemde 3,75 dolardan 3,53 dolara indi.
ABONE SAYINDA 10 YILI AŞKIN SÜREDİR İLK KEZ DÜŞÜŞ YAŞANDI
Netflix'in abone sayısı ise yılın ilk çeyreğinde 200 bin kişilik azalış gösterdi. Bu dönemde Netflix'in abone sayısının 2,5 milyon kişi artması bekleniyordu.
Mart ayı başında Ukrayna'ya yönelik saldırısı sonra Rusya'daki hizmetini askıya alma kararı Netflix için 700 bin üyenin kaybıyla sonuçlandı.
Netflix'in dünya genelindeki toplam abone sayısı 221,6 milyon oldu.
En son Ekim 2011'de abone kaybı bildiren Netflix, abone kaybının yılın ikinci çeyreğinde de devam etmesinin ve söz konusu kaybın 2 milyonu bulmasının beklendiğini kaydetti.
ŞİFRE PAYLAŞIMININ ÖNÜNE GEÇİLMESİ PLANLANIYOR
Netflix daha büyük kayıpların olabileceğini söylerken, hane halkları arasında hesap paylaşımının da önüne geçmeyi hedeflediklerini işaret etti. Şirket, hesapların abonelik ücreti ödemeyen 100 milyondan fazla hane ile paylaşıldığını tahmin ediyor.
Hesap paylaşımlarından gelir elde etmenin yollarını araştıran şirket, hesapları aile veya arkadaşlarla paylaşan müşterilere reklam vermek istiyor.
Netflix CEO'su Reed Hastings, "Hızlı büyürken bu yüksek bir öncelik değildi ve şimdi bunun üzerinde çok sıkı çalışıyoruz" dedi.
100 milyondan fazla hane halkının hizmeti sevdiğini belirten Hastings, "Onlar için sadece bir dereceye kadar ödeme almamız gerekiyor" ifadelerini kullandı.
Hastings, reklam destekli hizmetlerin Disney ve HBO'da işe yaradığının "oldukça açık" olduğunu söyledi. (DIŞ HABERLER)