Öğrencilerin öğrenme sürecindeki tercihi yapay zeka değil, öğretmen

Büyük dil modelleriyle geliştirilen yapay zeka uygulamalarının dil konusundaki becerileri her geçen gün açığa çıkarken, dil öğrenmenin geleceği de tartışma konusu haline geldi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - OpenAI’ın geçtiğimiz haftalarda tanıtımını gerçekleştirdiği ChatGPT-4o’nun simültane çeviri ve dil yetkinlikleri, uzun süre gündemi meşgul etti. Bu durum ABD borsasında işlem gören dil öğrenme uygulaması hisse senetlerinin performansına dahi yansıdı. Ancak güncel bir araştırma, dil öğrenme sürecine yapay zekanın, öğretmen - öğrenci ilişkisinin yerini alamayacağını gösterdi. Preply tarafından yapay zekanın öğrenme süreçlerine etkisine ışık tutmak için hazırlanan bir araştırma, 10 öğrenciden 7’sinin öğrenme sürecinde insan etkileşiminin ve rehberliğinin farkında olduğunu gösterdi.

İngilizce dersleri başta olmak üzere, en çok talep gören yabancı dil derslerini dünyanın dört bir yanından 32 bin öğretmenle kullanıcılarına ulaştıran Preply tarafından hazırlanan araştırma kapsamında, aralarında Türkiye’nin de olduğu birçok ülkede 2bin 700’den fazla öğrenciye ve 1.000’i aşkın İngilizce öğretmenine sorular yöneltildi.

Yanıtlar, Türkiye’deki öğrencilerin de yapay zeka ile öğrenme konusunda çekimser olduğunu, öğrencilerin yüzde 67’sinin gerçek bir öğretmenden öğrenmeyi önemli gördüğünü ortaya koydu. Preply internet sitesinde paylaşılan araştırma sonuçlarında, öğrenci-öğretmen ilişkisinin yalnızca ders bağlamında olmadığı, insan etkileşiminin öğrenme sürecine ve deneyimine katkısının yadsınamadığı belirtildi. Öte yandan Z kuşağına mensup katılımcıların yüzde 31’i, yapay zeka ile kişisel bilgilerini paylaşma konusunda istekli olmadıklarını dile getirdi.

(HABER MERKEZİ)