Öğretmenler değerlendirdi: KPSS'de sorular şaşırtmadı
Kamu Personeli Seçme Sınavı'nın genel yetenek-genel kültür ve eğitim bilimleri oturumları dün tamamlandı. Öğretmenler, genel kültür-genel yetenek oturumunda soruların şaşırtıcı olmadığını söyledi.
DUVAR - Dün tamamlanan Kamu Personeli Seçme Sınavı'nın genel yetenek-genel kültür ve eğitim bilimleri oturumları için öğretmenler, değerlendirmede bulundu. Buna göre soru dağılımları beklenilen şekilde ve düzeyde gerçekleşti. Güncel soruların güncel olmaması, geniş bir genel kültür alanından sorulması eleştirildi.
ÖĞRETMENLİK ALAN BİLGİSİ TESTİ 4 AĞUSTOS'TA
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından Kamu Personeli Seçme Sınavı'nın (KPSS) genel yetenek-genel kültür ve eğitim bilimleri oturumları dün gerçekleştirildi. 120 sorudan oluşacak genel yetenek-genel kültür oturumu için adaylara 130 dakika, öğleden sonraki eğitim bilimleri oturumunda 80 sorudan oluşan test için adaylara 100 dakika cevaplama süresi verildi. Alan bilgisi sınavları 20-21 Temmuz tarihlerinde, Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) ise 4 Ağustos'ta uygulanacak.
'MATEMATİK ZAMAN ALICIYDI'
Matematik öğretmeni Mehmet Bayraktar, matematik alanında beklenilen konu ve soru tarzlarından sorular olduğunu, sürpriz sorunun olmadığını fakat soruların zaman alıcı olduğunu söyledi. Bayraktar, “Daha önceki senelere göre her düzeyde öğrencinin çözeceği soru sayısı azdı. Sorular zaman alıcı, uğraştırıcıydı” dedi.
Türkçe öğretmeni Cansu Bolat, paragraf sorularının orta ve üst düzey zorlukta olduğunu, dil bilgisi ve sözel mantık sorularının beklenilen düzeyde olduğunu, şaşırtıcı olmadığını belirtti.
‘GÜNCEL SORULAR GÜNCEL DEĞİL’
Vatandaşlık öğretmeni Yasemin Çakıraslan, vatandaşlık dersinde her geçen yıl kapsamın biraz daha genişletilerek soruların hazırlandığını belirtti. Çakıraslan, “Temel hukuk kavramları, kanunlar ve anayasa içeriği olan bir dersin sınav dili her yıl olduğu gibi bu yıl da değiştirilmiştir. 15 soru içerisinde yer alan 6 soruluk 'güncel bilgiler' başlığı adı altında gelen sorular güncelden ziyade çok geniş bir genel kültür alanına yayılmış olup, hesaplanması vatandaşlıkta yapıldığı için bazı mağduriyetlere sebep oluyor” diye konuştu.
Coğrafya öğretmeni Mesut Yılmaz, “Soru dağılımına önem verilmişti. Hemen her konu ile alakalı soru geldi” dedi.
Tarih öğretmeni Çağrı Öztürk ise “Genel kültür tarih sorularında net bilgi sorusu olarak 3-4 soru vardı. Diğer sorular ise yoruma dayalı öncüllü sorulardı. Soru dağılımı verilen yüzdelik dağılıma uygundu. Genel yetenek testinde tarih sorularının belirleyici olarak standart sapmayı etkileyeceğini düşünmüyorum” dedi.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE EN TARTIŞMALI DERS 'ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ' OLDU
Rehberlik ögretmeni Süleyman Koçdemir, soruların rehberlik hizmetleri, modeller ve rehberlik türleri ile ilgili olan geçmiş sorularla yüzde 95 benzer içeriklerle hazırlandığını ifade etti.
Ölçme ve Değerlendirme öğretmeni Turgay Özcü, beklenen soruların geldiğini, süpriz ya da konuların dışından bir soru olmadığını söyledi. Özcü, "Özellikle istatistikte her zaman olduğu gibi fazla bir işlem gerektirmeyen temel becerilerle çözülebilecek sorular vardı" dedi.
Dr. Elif Kurşunlu, Program Geliştirme alanından 5 sorunun geldiğini, soruların dersin konusuna dair kapsamı uygun bir dağılım gösterdiğini belirtti.
"Sorular nitelikli, geçerli ve hatasız sorulardır" diyen Kurşunlu, Öğretim Yöntem ve Teknikleri alanı için ise 21 sorunun olduğunu, sınavın en tartışmalı sorularının bu dersten geldiğini ifade etti. Dr. Kurşunlu, "Soruların kapsamı, dersin konularını tam anlamıyla temsil edememiştir. Pek çok üniteden soru sorulmamıştır. Diğer yandan 21 sorunun bazıları hemen herkesin işaretleyeceği kadar kolayken bazı sorular ortalamanın üzerinde zordur. Bir sorunun doğru cevabı alan uzmanları arasında tartışma yaratacak kadar çelişkili olmuştur" ifadelerini kullandı.
'ÖGRENME PSİKOLOJİSİ'NDE SORU DAĞILIMI UYGUN DEĞİLDİ'
Ömer Ekici, Öğrenme Psikolojisi alanı için soruların ortalama güçlük seviyesinde, nitelikli ve hatasız sorular olduğunu belirtti. Ekici, "Ancak kapsam geçerliliği açısından dersin tüm konularını temsil etme gücünden yoksundur. Önemli konulardan birer soru varken, tek bir konudan ard arda benzer 3 soru sorulmuştur. Bu durum soru dağılım açısından uygun değildir" dedi.
Ekici, Gelişim Psikolojisi alanı için, soruların dersin kapsamına uygun dağılımda, orta güçlükte ve nitelikli sorular olduğunu söyledi.