'Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi atamaların kontrolünü tarikatlara verme girişimidir'

İYİ Partili Dursun Ataş, Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifiyle ilgili, "Teklife karşı çıkıyoruz çünkü bu teklif öğretmen atamalarının kontrolünü cemaatlere ve tarikatlara verme girişimidir" dedi.

Fotoğraf: Arşiv
Google Haberlere Abone ol

DUVAR - İYİ Parti Kayseri Milletvekili Dursun Ataş, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi’ne tepki gösterdi. Teklifin geri çekilmesi gerektiğini defalarca dile getirdiklerini, eksik ve sakıncalı pek çok yönünün bulunduğunu kaydeden Milletvekili Dursun Ataş, "Üstelik bu sakıncaları sadece biz değil, bu kanunu doğrudan ve asıl muhatapları olan öğretmenler de Meclisimizin önünde ve yurt genelinde yaptığı eylemlerle dile getirmeye çalışıyorlar" şeklinde konuştu.

Konuşmasında söz konusu teklife itiraz ettiklerini belirten Milletvekili Dursun Ataş, "Kimse sırf muhalefet olsun diye bunları yapmıyor. İtiraz ediyoruz çünkü açıkça görüyoruz ki bu teklif öğretmenlerin yararına değildir. Sesimizi yükseltiyoruz çünkü bu teklif kutsal öğretmenlik mesleğinin saygınlığının artırılmasına yönelik hazırlanmamıştır. İtham ediyoruz çünkü bu teklif öğretmenlik mesleğini tehditle baskı altına alma hedefiyle hazırlanmıştır. İtiraz ediyoruz çünkü bu teklif ‘Meslek Kanunu’ adı altında akademi dayatmasıdır, ceza dayatmasıdır, öğretmen atamalarını tamamen kontrol altına alma girişimidir. Bu teklife karşı çıkıyoruz çünkü bu teklif öğretmen atamalarının kontrolünü cemaatlere ve tarikatlara verme girişimidir" dedi.

'ÖZEL OKUL ÖĞRETMENLERİ AÇLIK SINIRININ ALTINDA ÇALIŞIYOR'

Can güvenliği dahi kalmamış öğretmenlerin dağ gibi birikmiş sorunlarına karşı kör, sağır, dilsiz bir kanun teklifiyle karşı karşıya olunduğunu ifade eden İYİ Parti Kayseri Milletvekili Dursun Ataş, öğretmenlerin yaşadığı ekonomik sıkıntılara, iktidarın verdiği ama tutmadığı vaatlere de dikkat çekti. Milletvekili Ataş, "Sayın Bakan farkında mı acaba, bilmiyorum, bugün özel okul öğretmenleri açlık sınırının altında çalışıyor. Birçoğu ticarethane mantığında çalışan özel okullarda öğretmenlerimiz asgari ücretle çalışıyor. Haklı olarak, yıllardır taban maaşı istekleri var. Ayrıca, bu öğretmenlerimizin özlük haklarının iyileştirilmesi, resmî ve özel okul öğretmenleri arasındaki vergi farkının giderilmesi, özel okul öğretmenlerine de yeşil pasaport verilmesi, toplu taşıma sorunlarının çözülmesi ve çalışma koşullarının iyileştirilmesi gibi konularda talepleri bulunmaktadır. Öğretmenlerimize vadedilen kadrolu istihdam ne yazık ki bu kanun teklifinde de yer almamıştır ve ‘sözleşmeli öğretmenlik’ uygulaması devam ettirilmiştir. Bununla da kalınmamış, sıkıntıları da görmezden gelinmiştir. Nitekim, teklifle sözleşmeli öğretmenlere gelen düzenleme öğretmenlerimize yeni sorumluluk ve sorunlar getiren bir düzenlemedir. Oysa, bunun yerine, gerçekten çözümler üretecek düzenlemeler yapılması gerekirdi. Teklife bakıldığında, aile bütünlüğünün sağlanması için üç yıl sözleşmeli çalışma şartı bulunmaktadır. Sözleşmeli bir öğretmen üç yıl eşinden, çocuğundan uzak yaşamak zorunda kalmaktadır. Bu uygulama öğretmenlerimizin huzurunu ve motivasyonunu ciddi şekilde etkilemektedir ve etkileyecektir. Yani görüştüğümüz teklif öğretmenlerimizin aile bütünlüğünü bozmakta, onları güvencesiz çalışma koşullarına mahkûm etmektedir" diye konuştu.

‘Öğretmenlerimizin huzurlu olmadığı, aile bütünlüğünün sağlanmadığı, devletine inanmadığı ve itibar görmediği bir ülkenin eğitim sistemi asla iyi olamaz’ diyen İYİ Parti Kayseri Milletvekili Dursun Ataş, AK Parti iktidarına seslenerek, şunları söyledi:

"Soruyorum size; öğretmenlerin huzurlu olmadığı, aile bütünlüğünün olmadığı, devletine inanmadığı ve itibar görmediği bir ülkenin eğitim sisteminin iyi olma ihtimali var mıdır? Sizce sözleşmeli öğretmenlerimiz üç yıl boyunca ailelerinden uzakta, güvencesiz koşullarda çalışırken onlardan nasıl yüksek bir performans bekleyebiliriz? Özlük hakları iyileştirilmeden, öğretmenlerimize hak ettikleri maaş zamları verilmeden onların motivasyonlarını nasıl artırabiliriz? Kalkınmada öncelikli bölgelerde görev yapan öğretmenlerimize ek destekler sağlamadan eğitimde eşitliği ve kaliteyi nasıl sağlayabiliriz? Bu soruların cevapları nettir. Öğretmenlerimizin huzurlu olmadığı, aile bütünlüğünün sağlanmadığı, devletine inanmadığı ve itibar görmediği bir ülkenin eğitim sistemi asla iyi olamaz."

'ÖĞRETMENLERİN SORUNLARINI DAHA DA DERİNLEŞTİRİYOR'

Sorunlara yönelik daha kapsamlı çözümlerin getirilmesi gerektiğini kaydeden İYİ Parti Kayseri Milletvekili Dursun Ataş, "Sonuç olarak, bu kanun teklifi öğretmenlerimize vaat edilen saygı, itibar ve desteği sunmamakta, aksine, onların sorunlarını daha da derinleştirmektedir. Eğitim sistemimizin ve öğretmenlerimizin geleceği için bu teklif reddedilmeli ve daha kapsamlı, gerçekçi çözümler üretilmelidir. Öğretmenlerimize verdiğimiz sözleri tutmalı, onların haklarını ve çalışma koşullarını iyileştirmeli, eğitim sistemimizi daha güçlü bir hale getirmeliyiz" şeklinde konuştu.