Onaylı randevuya geçildi, MHRS şikayetleri bir haftada arttı
Randevu sorununu çözmeyi amaçlayarak ‘Onaylı Randevu Sistemi’ geldi Şikayetvar’a ulaşan şikayetlerin sayısı son bir haftada yüzde 165 arttı.
DUVAR - Sağlık Bakanlığı’na bağlı hizmet veren Merkezi Hekim Randevu Sistemi'nden (MHRS) randevularla ilişkin şikayetler arttı. Sağlık Bakanlığı gerçekleştirdiği yeni düzenlemeyle randevu sorununu çözmeyi amaçlayarak ‘Onaylı Randevu Sistemi’ni hayata geçirmişti. Ancak çevrimiçi çözüm platformu Şikayetvar’a ulaşan şikayetlerin sayısı son bir haftada yüzde 165 arttı.
Bakanlığın hayata geçirdiği yeni uygulamayla hastalardan randevu tarihinden bir gün önce saat 20.00'ye kadar onay isteniyor. Randevu onayı MHRS internet sitesi ve çağrı merkezi üzerinden verilirken; onay vermeyenlerin randevusu iptal ediliyor. Onaylı randevu sisteminde, randevuların iptal edilmesinin ardından boş kalan kapasite sistem üzerinden randevu alamayan ancak talep bırakan hastalara devrediliyor.
DHA'nın aktardığına göre hastalar aylardır ilgili bölüme randevu bulamamaktan şikayet ederken, çözüm beklentilerini Şikayetvar üzerinden duyurmaya çalışıyor. Platform tarafından açıklanan verilere göre Sağlık Bakanlığı ile ilgili şikayetlerin de son bir haftada yüzde 39 arttığı gözlemleniyor.
Platforma konuyla ilgili ulaşan bazı şikayetlerse şöyle:
'RANDEVU ALAMIYORUM'
“Gerçekten bu yeni sistemi çok düşündünüz mü? Siz kimsiniz ve birinin adına neden karar veriyorsunuz? Randevudan sonraki 15 gün olayı nedir? Kim açıklayacak bize bunu? Neden mağdur ediliyoruz? Siz neye göre, kime göre böyle bir sistem yaptınız? 21 Mayıs’ta randevum vardı tekrar almam gerekiyor ama ne MHRS ne de 182’den alamıyorum. Umarım en kısa zamanda şikayetleri dikkate alıp bu durumu düzeltirsiniz. Çünkü kimse sizin sonunu düşünmeden hareket ettiğiniz kararlara uymak zorunda değil.”
“Merhabalar, Kocaeli Gebze Fatih Devlet Hastanesi göz polikliniğinden hem çocuk hem de yetişkin için randevu alınmıyor. Talep oluşturdum, açıldı ama bilgilere ulaşılmadı. Sistem açık gibi gösterse de ‘kayıt bulunamadı’ diye uyarı verdi. Lütfen çözüm. Doktor mu bitti?”