Online biletler anlık zamlanıyor: 60 lira fark
Şehirlerarası yolcular hem artan bilet fiyatlarından hem de online bilet satış platformlarından şikayetçi. Bir kişi, bilet almak üzereyken fiyatların dakikalar içinde 60 TL arttığını söyledi.
DUVAR- Şikayetvar, online seyahat bileti satış platformlarıyla ilgili en çok şikayet edilen konuları açıkladı. 2021 Ocak, Şubat ve Mart aylarıyla 2022’nin aynı dönemi karşılaştırıldığında şikayetlerin yüze 265 arttığı gözlemlendi.
Çevrimiçi olarak parası ödenen biletin alınamaması en çok şikayet edilen konuların başında geldi. Geçen yıl bu sektörle ilgili şikayetlerin yüzde 30’u Şikayetvar’da çözülürken bu yıl çözüm oranı yüzde 8 artış gösterdi ve yüzde 38’e yükseldi.
EN ÇOK ŞİKAYET EDİLEN BAŞLIKLAR
Platformda kullanıcıların en çok şikayet ettiği başlıklar şöyle oldu:
-Online olarak parası ödenen bileti alamama
-Bilette iptal veya değişiklik yapamama
-İptal durumunda para iadesi yapılmaması
-Sefer iptali / saat değişimi durumunda bilgi verilmemesi
-Aynı bileti birden fazla kişiye satma
-Online bilet alırken fazla ücret kesilmesi/iade durumunda eksik para iadesi yapılması
-Bilet satışında alınan koltuk ile otobüsteki koltuğun aynı olmaması
Platforma gelen bazı şikayetler ise şöyle:
“İptal olan biletimin ücreti iade edilmedi. Muhatap bulamıyorum. Arıyorum bir müşteri temsilcisi olmaz mı? Böyle saçma sapan bir iş görmedim. PNR kodu var, alınan tarih var, her şey belli ama ücret iadesi yok”
‘İKİ AYDIR ÖDEME YAPILMADI’
“Aldığım uçak bileti hava şartları nedeniyle iptal edildi. İki aydır tarafıma geri ödeme yapılmadı. Numaramdan iletişime geçilmesini ve ücret iadesinin belgesini mesaj ve makbuz yoluyla görmek istiyorum.”