Orman yangınları nedeniyle otel rezervasyonlarını iptal edip paralarını alamayanlara uyarı

Otelde rezervasyon yapan ancak orman yangınları nedeniyle rezervasyonlarını iptal edip paralarını alamayan tüketiciler için Tüketici Hakem Heyeti'nden emsal bir karar çıktı: Ayıplı hizmet.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Ege ve Akdeniz gibi turistik bölgelerde rezervasyon yapan birçok kişi Temmuz ve Ağustos aylarındaki orman yangınları nedeniyle tatile gidemedi. Can ve mal güvenliklerinin tehlikede olacağı endişesi nedeniyle rezervasyon yaptırdıkları otellerde kalamayan yüzlerce kişi, işletmeleri arayarak ödedikleri paraların iade edilmesini istiyor. Ancak otel sahipleri hizmet vermemelerine rağmen, paraları iade etmiyor.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURU…

Bu otellerden biri de Bodrum Gümbet’te bulunan The Luvi Otel oldu. Rezervasyon yapan bir çift, orman yangınlarından sonra bu kararından vazgeçti. Çift, otele mail atarak bölgenin Cumhurbaşkanı kararıyla afet bölgesi ilan edildiğini, yangınların can ve mal güvenliklerini tehlikeye düşüreceğini ve yangın bölgesindeki çalışmaları aksatmamak için kalabalık oluşturmak istemediklerini söyledi. Saydığı bu gerekçelerle oteldeki rezervasyonun iptal edilip paranın iade edilmesini isteyen müşteriler ret cevabı aldı. İşletmenin bu tavrı nedeniyle çift Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu.

HAKEM HEYETİ ‘AYIPLI HİZMET’ DEDİ

Hakem heyeti, aynı durumu yaşayan yüzlerce kişi için emsal niteliğinde bir karar verdi. İstanbul Bahçeşehir İlçe Tüketici Hakem Heyeti, otelin parayı iade etmemesini ‘ayıplı hizmet’ olarak değerlendirdi. Heyet başvuruyla ilgili otel işletmesini kusurlu bularak yatırılan paranın iade edilmesi yönünde karar verdi.

Hakem heyeti ayrıca kararında “Ayıplı hizmet, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan hizmettir. Hizmet sağlayıcısı tarafından, bildirilen internet portalında veya reklam ilanlarında yer alan özellikleri taşımayan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki ekonomik eksiklikler içeren hizmetler ayıplıdır. Hakem heyetimiz tarafından dosya incelenmiş, verilen hizmette hataya rastlanılmış bu nedenle ayıplı hizmet olduğu tespit edilmiştir" dedi.

‘İKİ YIL İÇİNDE BAŞVURU YAPIN’

Müvekkilleri adına Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuruda bulunan avukat Esin Yeşilırmak, otel rezervasyonu yaptıran fakat yangınlar nedeniyle tatile gidemeyenlere paralarını almaları yönünde uyarılarda bulundu. Yeşilırmak şunları söyledi: “Bölgedeki 5 yıldızlı oteller orman yangınları nedeniyle rezervasyon iptallerinde tüketicilere ücret iadelerini yaptı. Ancak 4 veya 3 yıldızlı oteller ücret iadesi talebinde bulunan tüketicilere olumsuz yanıt verdi. Tüketici Hakem Heyeti'ne müvekkilimiz adına yaptığımız başvuru kabul edildi. Heyet, ödenen tüm ücretlerin aynen iadesine karar verdi. Yetkililerin afet bölgesi ilan ettiği ve yangınlara müdahale ekiplerinin çalışabilmesi için bölgelere gelinmemesi şeklinde uyarılar yaptığı bir dönemde kişilerin tatillerini iptal etmesi 'mücbir' sebeplerden kaynaklanıyor. Otellerin kaparo veya ön ödemeli gerçekleştirilen rezervasyon bedellerinin iade edilmesi gerektiği yönünde emsal karar hakem heyetinden alınmıştır. Bu durumda olan tüketicilerin iki yıllık zamanaşımı süresinde başvuru yapmaları gerekiyor.”