Otomobilde kampanya yarışı: Şimdi al, 2024'te öde
Arz kısıtı ve spekülatif taleple oluşan araç bekleme kuyrukları yerini sipariş iptallerine bırakırken, markalar da stok eritmek için kampanya yarışına girdi.
DUVAR - Otomotiv sektöründe işler terse döndü. Pandemide çip kriziyle birlikte başlayan araç bulamama sorunu yerini biriken stoklara bıraktı. Markalar stok eritmek için kampanya yarışına girerken, talebin yavaşlaması ve kurun stabil kalmasıyla “sıfır kilometre araçlar” pandemiden bu yana ilk kez aylık bazda zam görmedi.
Sıfır araçlara göre çok daha keskin bir talep düşüşüyle karşı karşıya olan ikinci el pazarında ise hem satışlar hem fiyatlar serbest düşüşe geçti. EKONOMİ'ye konuşan sektör temsilcileri, otomotivde asıl kaybın 2024’te yaşanacağına işaret ediyor.
Ekonomim'den Aysel Yücel'in haberine göre, otomobilin yeniden “yatırım aracı”na dönüşmesiyle yılın ilk yarısında satışlar rekor kırmış, bayilerde uzun sipariş kuyrukları oluşmuştu. Krediye erişim sorunu yaşanması nedeniyle satışların yüzde 90’a yakını peşine dönmüştü. Ancak bakanlığın aldığı önlemlerle birlikte pazarda dengeler değişti. ‘Al-sat’çıların piyasadan çekilmesiyle bayiler gerçek alıcının peşine düştü.
Ancak finansman sorunu ve alım gücünün düşmesine paralel olarak gerçek otomotiv alıcısının talebinde keskin bir daralma yaşanınca olağan dönemde en fazla satışın yapıldığı son çeyrekte stokla yakalanan markalar kampanyalara yöneldi.