Pahalı servis ücretleri sıfır ürün aldırıyor

Pahalı servis ücretleri nedeniyle tüketiciler beyaz eşya ve küçük ev aletlerinde sıfır ürüne yöneliyor. Beyaz eşyada değişim süresi 10 yıla düştü.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Elektronikte artan servis ücretleri tüketiciyi yeni ürün almaya zorluyor. Enflasyonun etkisiyle tamir fiyatları son bir yılda dolar bazında yüzde 30, TL bazında ise yüzde 110 arttı. Servise giden beyaz eşya, küçük ev aletleri gibi elektronik aletin tamir ücretleri, yenisinin 3’te 1 fiyatına geldi.

ekonomim.com'dan Selenay Yağcı’ya konuşan Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Gökhan Sığın, iç pazarda satışların yüzde 18 artmasının sebeplerinden birinin tüketicilerin bozulan ürünlerinin yerine yenisini alması olduğunu belirtti. Sığın, servis ücretlerinin pahalı hale geldiğini kaydederek, “Tamir ettirmek yerine bozulan birkaç yıllık ürünü değiştiriyorlar. Özellikle ‘eski getir yeni götür’ gibi yenilemeyi teşvik eden kampanyalar da etkili oluyor” dedi. 

BEYAZ EŞYADA DEĞİŞİM SÜRESİ 10 YILA DÜŞTÜ

İç pazardaki beyaz eşya satışlarının yüzde 50’sinin değişimden geldiğini söyleyen Vestel Beyaz Eşya Sanayi ve Ticaret Genel Müdür Yardımcısı ve TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri, beyaz eşyada değişim süresinin de 10 yıla düştüğünü belirterek, “Kullanıcılar, 10 yılın üzerindeki ürünlerini tamir ettirmeyi risk olarak görüyor. Beyaz eşyada teknoloji hızlı ilerliyor. Tüketici yeni teknolojileri de yakalamak istiyor. 10 yıl önceki ürünler mesela enerji tasarrufu açısından da iyi değil. Enerji tasarruflu yeni ürünler de değişimi destekliyor” diye konuştu.

Dayanıklı Tüketim ve Beyaz Eşya Perakendeciler Derneği (BEYPER) Başkanı Ali Yıldız, son dönemde değişim kampanyalarına talebin arttığını ifade ederek, tüketicinin 10 yılı dolmadan bozulan çamaşır makinesi, buzdolabı gibi ürünlerini yenilemeyi tercih ettiğini söyledi.

DOLAR NEDENİYLE YEDEK PARÇA FİYATLARI ARTTI

Yedek parça fiyatlarının da her şey gibi enflasyon etkisinde olduğunu söyleyen Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, enflasyon korkusunun tüketicinin ihtiyaç duyduğu anda yeni ürün alışverişi yapmasına sebep olduğunu söyledi. Dolardaki artışla birlikte yedek parçaların fiyatının arttığını dolayısıyla bunun da tamir maliyetinin son yılda ortalama yüzde 30 yükselttiğini kaydeden yetkili servis Kazım Bilir, “Tabii masraf arızaya ve ürüne göre değişiyor. Ancak birçok kullanıcı ürünü eskiyse yenisini almaya yöneliyor. Örneğin küçük ev aletlerinde ürün değiştirmek daha iyi bir yatırım görülüyor. Buzdolabı gibi ürünlerde ise motor arızası gibi büyük arıza varsa değişim nerdeyse 8-10 bin liraları buluyor. Kullanıcı ürünü ortalama 5 yıllık ise değiştirme yolunu seçiyor” diye konuştu. (HABER MERKEZİ)