Piyasa uzmanı açıkladı: En çok şikayet ayakkabıdan

Ayakkabı satın alan tüketiciler, kısa sürede aşınan, yırtılan ayakkabıları incelemeye gönderdiğinde çoğunlukla "kullanıcı hatası" yanıtı alıyor. Taylan Atalay, Antalya'daki en büyük sorundan söz etti.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Piyasa Gözetimi Komisyonu Başkanı Taylan Atalay, hakem heyetlerine yapılan şikayetlerde ilk sırada ayakkabı sektörünün yer aldığını söyledi. Son yıllarda ayakkabı fiyatlarının artmasıyla beraber markaları taklit eden sahte ayakkabı sayısında da artış başladı. Ayakkabı pahalılığına rağmen markaların satış noktalarından ayakkabı alıp sorun yaşayanlara, markalar tarafından "kullanıcı hatası" savunması yapıldığını söyleyen Atalay, tekstilde Antalya'daki en büyük sorunlardan birine değindi.

MARKALAR ‘KULLANICI HATASI’ SAVUNMASI YAPIYOR

DHA'da yer alan habere göre tüketici hakem heyetlerine bu yıl içinde yapılan şikayetlerden 494 bin 114 uyuşmazlık, yargıya intikal etmeden karara bağlandı. İlk sırada 66 bini aşkın başvuru ile ayakkabı sektörü yer aldı. TÜKONFED Piyasa Gözetimi Komisyonu Başkanı Taylan Atalay, son yıllarda ayakkabı sektöründen duyulan rahatsızlığı ve ürünlerde yaşanan problemleri anlattı.

Taylan Atalay

 

Taylan Atalay, “Ayakkabılarda sıkma, soyulma ve imitasyon problemleri ile karşılaşıyoruz. Markalar ise 'kullanıcı hatası' olarak savunma yapıyor. Satın aldığımız malda bir ayıp var ise hukuki ekonomik veya maddi eksiklik hissettiğimizde beklediğimiz faydanın ortaya çıkmayacağını anladığımızda, bu mal 'ayıplı' tabir edilir. İhbar yükümlülüğümüz vardır. Tüketiciler, ayıplı ürün bedelinin iadesi için bağlı oldukları hakem heyetlerine talepte bulunabiliyor. 30 gün içerisinde başvuru yapmamız gerekiyor. Para iadesi ya da ayıp oranında indirim talep edilebilir" dedi.

(DEMİRÖREN HABER AJANSI)