Mansur Yavaş: Mesai saatlerini değiştirmek istiyoruz

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Ulaşım Çalıştayı’nda konuştu. Ankara'da trafik problemini çözebilmek için özel sektörde mesai saatlerini değiştirmek istediklerini söyleyen Yavaş, "Ankara'da insanlar trafikte uzun zaman kaybediyor. Kamuda yapamasak bile özel sektörde mesai saatlerini değiştirmek istiyoruz" dedi.

Google Haberlere Abone ol

Şaban Çoban

ANKARA - Ankara Büyükşehir Belediyesi, trafik ve ulaşım sorunlarına çözümler üretmek amacıyla “Ulaşım Çalıştayı” düzenledi. Ankara Büyükşehir Belediyesi Konferans Salonunda yapılan Çalıştay’a akademisyenler, mühendisler, şehir planlamacıları, STK’lar başta olmak üzere çok sayıda kişi ve kuruluş katıldı.

'ULAŞIM SORUNUNU ORTAK AKILLA ÇÖZECEĞİZ'

Çalıştay’ın açılış konuşmasını yapan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, ulaşım konusunda akademisyenlerden sivil toplum kuruluşlarına her kesimin görüşünü alarak bir yeni yol haritası belirlemek istediklerini söyledi. Yavaş, “Dünya’da herkes bu ulaşım meselesini bir şekilde çözüyor. Biz de çözeceğiz. Bilim insanlarıyla, sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte çözeceğiz” dedi.

'ANKARA’DA TOPLU TAŞIMA İHMAL EDİLMİŞ'

Ankara’da bisikletle ulaşım oranının neredeyse yüzde sıfır olduğuna dikkat çeken Yavaş, 56 km’lik bir bisiklet yolu inşaatına başladıklarını söyledi. Ankara’da toplu taşıma sisteminin ihmal edildiğine dikkat çeken Yavaş, “Önümüzdeki yıl yüzde 90’ı doğalgazlı (CNG) 300 otobüs daha alacağız. Ankara’nın göbeğinden geçen banliyö treninden de 300-400 bin kişinin faydalanması lazım” dedi.

ANKARA'DA MESAİ SAATLERİNDE DEĞİŞİKLİK ÖNERİSİ

Ankara genelinde dolmuşlar hariç, EGO Otobüsleri, Özel Halk Otobüsleri, ANKARAY, Metro ve son olarak da akıllı taksiler sayesinde anlık olarak kaç yolcunun taşındığı bilgisine ulaşabildiklerini belirten Yavaş, trafik yoğunluğunu azaltacak çözüm önerisini ise şöyle anlattı:

“Seçim dönemi projelerimiz arasında Ankara'da mesai saatlerini değiştirmek vardı. Ankara’da sabah saatlerinde insanlar trafikte uzun zaman kaybediyor. En azından kamuda olmasa bile özel sektörde çalışma saatlerini değiştirmek suretiyle Ankaralıların ücretsiz veya çok düşük bir miktar ücretle taşınması ile ilgili bu projemizi çözmek için uğraşıyoruz. Dünyada herkes bu ulaşım meselesini bir şekilde çözüyor. Biz de çözeceğiz. Bilim adamlarıyla, sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte çözeceğiz”

'ÜÇ AY GİBİ KISA BİR SÜREDE BİSİKLET YOLU İNŞAATINA BAŞLAYACAĞIZ'

Çalıştay’da konuşan EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş ise ‘çılgın projeler’ yerine ayağı yere basan projeler hayata geçireceklerini söyledi. Ankara’nın geleceği için 20 yıllık, sürdürülebilir ulaşım politikası oluşturup bunları birer birer hayata geçireceklerini anlatan Alkaş, bisiklet yollarıyla ilgili, “Üç ay içinde başlayacağız. AB ve ABD kaynaklı yaklaşık 45 milyon TL hibe bizim için çok önemli bu projede” dedi.

YAYA ÖNCELİKLİ ULAŞIM MODELİ

Çalıştay’ın “Toplu Ulaşım politikası ve Vizyonu” oturumunda konuşan Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ebru Voyvoda alternatif ulaşım planlamalarının dünyadaki örneklerine dair bilgiler paylaştı. Londra örneğini veren Voyvoda, ulaşım planlaması yapılırken yaş, gelir grubu, göç hareketleri, merkez-çevre dengesi, cinsiyet eşitliği, göç etmeye yatkınlık ve çevrenin korunmasına dair kriterlerin dikkate alındığını anlattı.

Ulaşım Yatırımları Daire Başkanı Serdar Yeşilyurt ise Ankara’da ulaşımda özel araç tercih oranının yüksekliğine dikkat çekti, “Bugüne kadar yapılması öngörülen Havaalanı, Etlik, ANKARAY uzatmaları yapılmadı. 2013 yılından beri otobüs alımı yapılmadı. Yaya öncelikli ulaşım yerine araç öncelikli ulaşıma önem verildi. Bunlar özel araç tercihini arttıran nedenlerden bazıları” dedi. Yaya ve Bisiklet Ana Ulaşım Planı kapsamında 53 km’lik bisiklet yolunun çalışmaları hakkında bilgi veren Yeşilyurt, bu kapsamda otobüs ve metroların bisiklet taşımak için de uygun hale getirildiğini anlattı.

YAVAŞ: BİR HAFTA İÇİNDE 3 KOMİSYON ÇAĞRISI YAPACAĞIZ

Çalıştay’ın kapanış konuşmasını da Mansur Yavaş yaptı. Yavaş, “Dünyayla, bilimin kabul ettiği yoldan çıkarsanız, çıkmaza saplanırsınız. Biz saplandık. Hep birlikte uğraşmaktan, herkesin elini taşın altına koymasından başka çaremiz yok. Biz şu an kente karşı işlenen suçları görüyoruz. Üniversite öğrencileri, STK’lar, uzmanlar işbirliğiyle bunların altından kalkacağız. Sürdürülebilir Ulaşım Sistemleri, Akıllı Şehir Uygulamaları için şimdilik başlangıç aşamasındayız. Paydaşların uzman görüşleri dikkate alınarak bir hafta içinde üç komisyon kurulması için çağrı yapılacak. Komisyonlar hep birlikte karar verecek ve sonra tartışacağız” dedi.

Ulaşımla ilgili talepleri dikkate alacaklarını anlatan Yavaş, yeni alınacak 300 otobüsün engellilerin kullanımına uygun olacağını, otobüs şoförlerinin hareketlerini kontrol eden, yorgun mu uykusuz mu olduğunu gösteren bir yazılım kullanılacağını anlattı.