İYİ Parti’den ‘acil eylem planı’: Kanala değil öğrencilere harcayın

İYİ Parti Gençlik Politikaları Başkanlığı, öğrencilerin sorunlarına çözüm olabilmek amacıyla 9 maddelik “acil eylem planı” açıkladı. Planda, Ulusal Stratejik Gençlik Belgesi hazırlanmasından gençlik fonu oluşturulmasına kadar birçok madde yer aldı. Devlet yurtlarının artırılmasını önerilen planda “Kanala harcayacağınızı, devlet yurtlarını artırarak gençlerimize harcayın” denildi.

Google Haberlere Abone ol

ANKARA - İstanbul Üniversitesi’nde öğrencilerin indirimli olarak 3.5 liraya yiyebildiği öğün sayısının azaltılması, aynı üniversitede Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü üçüncü sınıf öğrencisi Sibel Ünli'nin sosyal medyada "Yemekhane kartımda para kalmamış sadece bir liram var" paylaşımının ardından intihar etmesi gözleri üniversite öğrencilerinin yaşam koşullarına çevirdi. Türkiye’yi sarsan olayın ardından İYİ Parti Gençlik Politikaları Başkanlığı, öğrencilerin sorunlarına çözüm olabilmek adına 9 maddelik “acil eylem planı” açıkladı.

'SİBEL’İN ÖLÜMÜ ACI BİR UYARI'

Üniversitede yemek ücretlerine yapılan zamma tepkinin yükseldiği bir dönemde Sibel Ünli’nin yaşamına son vermesinin "acı bir uyarı" olarak nitelendiren İYİ Parti Gençlik Politikaları Başkanı Berna Sukas, “Gençlerimizin sorunları var, imkansızlıkları var. Artan genç işsizlik, KYK borçları, özellikle büyükşehirlerdeki hayat pahalılığı, sosyal imkânların yetersizliği, gençlerimizi daha da olumsuz etkilemektedir. Tüm bunlarla birlikte gençlerimizin maddi olumsuzluklar yüzünden hayatlarına son vermeleri de son derece üzücüdür” ifadelerini kullandı.

9 MADDELİK ACİL EYLEM PLANI

İYİ Parti Gençlik Politikaları Başkanlığı tarafından gençlerin psikolojik, fizyolojik ve sosyal ihtiyaçlarına yönelik hazırladıkları 9 maddelik “acil eylem planı” şu şekilde:

1- “Ulusal Stratejik Gençlik Belgesi” hazırlanmalı. Öncelikle ülkemiz gençliğinin eğiminden istihdamına, sosyal gelişiminden ruhsal gelişimine, sportif yaklaşımından sağlıklı bir birey olarak toplumsal yaklaşımına kadar her alanda ilgili tüm kurum ve kuruluşların görev ve sorumluluklarının yer aldığı “Ulusal Gençlik Strateji Belgesi”, söz konusu alanların uzmanlarından oluşan katılımcılarla birlikte -acil kodu- ile hazırlanmalıdır.

2- Kanala harcayacağınızı, devlet yurtlarını artırarak gençlerimize harcayın. Sosyal devlet anlayışı ile üniversite eğitimi alan gençlerimizin barınma ve gıda ihtiyaçlarını karşılamak, eğitimleri sırasında güvenli, rahat ve uygun ortamlarda kalabilmelerine imkân sağlamak amacıyla “Devlet Yurtları” yeterli sayıya ulaştırılmalıdır.

3- “Gençlik Fonu” oluşturulmalı. Valilikler-kaymakamlıklar-belediyeler-üniversiteler ve ilgili sivil toplum kuruluşları ile ortak bir çalışma yapılmalı, özellikle ihtiyaç sahibi üniversite öğrencilerinin tespiti ve gerekli maddi desteklerin sağlanması için kamu destekli bir fon oluşturulmalıdır.

4- Eğitim ve iş piyasasında bütün genç insanlar için daha fazla olanak ve eşit fırsatlar yaratılmalı, eğitimi devam eden üniversite öğrencilerinin, üniversite ve kamu kurumlarında, tam zamanlı çalışma hakları çerçevesinde evde çalışma, uzaktan çalışma, esnek çalışma iş olanakları genişletilmelidir.

5- Gençleri işe alanlara avantajlar sağlanmalı. Gençlere yönelik istihdam garantili mesleki eğitim kursları açılmalı ve mesleki sertifikalarını alan gençlerin istihdam edilmeleri yönünde kayda değer hibe ve teşvikler verilmelidir. Genç işsizliğin önlenmesi amacıyla gençleri istihdam eden girişimlere gözle görülür, girişimciyi de rahatlatacak destek verilmelidir.

6- Gençlerimizin sosyal sorumluluk projeleri ile sosyal girişimcilik faaliyetleri desteklenmeli, kişisel potansiyellerini açığa çıkarma ve geliştirme imkânı sağlanmalıdır.

7- Gençlerimizin uluslararası kurum ve kuruluşlar ile uluslararası iş gücü piyasasında etkin olarak yerini alması, uluslararası alanda rekabet gücü kazanabilmeleri için özel destek programları oluşturulmalı, ilgi alanlarına göre uluslararası platformlarda yer alabilmeleri için her türlü destek sağlanmalıdır.

8- Gençlerin projelerini ciddiye alın. Gençlerimizin sivil toplum kuruluşlarında, gönüllü platformlarda, yardımlaşma ve dayanışma faaliyetlerinde yer almaları sağlanmalı, ilgi alanlarına göre hazırladıkları proje ve etkinlikleri desteklenmelidir.

9- Aynı zamanda dezavantajlı gençler ile toplum arasındaki ilişki, gençlerin sosyalleşmelerini sağlayabilecek, uygulanabilir politikalar oluşturularak pozitif hale getirilmelidir. (DUVAR)