Şarj edilebilir hibrit araç pazarında satışlar son sürat artıyor
Elektrikli araçların menzil kaygısını yaşatmayan, şehir içinde tam elektrik moduyla kullanılabilen, yakıt tüketimi 100 km’de 2 litre civarında olan şarj edilebilir araçlardaki büyük artış sürecek.
DUVAR - Hibrit otomobil satışları yılın ilk on ayında 127 bin adetle pazardan yüzde 17 pay alırken, geçen seneye göre yüzde 85’lik bir artış yakaladı. Toplam pazarın yüzde 1,2 daraldığı göz önüne alınınca hibritlere rağbetin boyutları daha iyi anlaşılıyor. Öte yandan payı henüz küçük olmakla birlikte, şarj edilebilir hibrit araçlarda yüzde 713’lük devasa bir artış var. Elektrikli araçların menzil kaygısını ortadan kaldıran, şehir içinde tam elektrik moduyla kullanılabilen, ortalama yakıt tüketimini 100 km’de 2 litre civarında tutabilen bu sınıf, yakın zamanda da büyük artışlar gösterecek.
SATIŞA ÇIKTIĞI İLK AYDA SINIFINDA LİDER OLDU
Şarj edilebilir hibrit araçlar sınıfında ülkemizde yirmiden fazla farklı model satılıyor. Ancak bunların arasında MG’nin geçen ay vitrine çıkardığı yeni HS Luxury modeli, pazara hızlı bir giriş yaparak sınıfının lideri olmayı başardı. Ekim ayında 964 adet satan yeni HS, hem elektrikli hem içten yanmalı motora sahip şarj edilebilir hibritler arasında en yakın rakibinin üç katı adede ulaşarak, yüzde 55’lik payla açık ara birinci oldu. Tasarımıyla dikkat çeken modelde, 31,2 cm’lik iki yüksek çözünürlüklü ekrandan oluşan yekpare geniş ekran teknolojisinin farkını da gösteriyor.
FİYAT AVANTAJI BİRİNCİLİK GETİRDİ
Bin km’ye kadar menzil sunan MG HS Luxury’nin başarısında kuşkusuz fiyat avantajı büyük etken. 339 beygir gücüne sahip bu otomobil, ülkemizde 2.090.000 TL’den satışa çıktı. Rakipleri arasında; DS 7 E-Tense 3.473.500 TL, Jeep Compass 3.512.250 TL, Alfa Romeo Tonale 3.570.000 TL, BMW X1 xDrive30E 3.837.400 TL ve Range Rover Evoque 4.896.758 TL’den satıldığını göz önüne alınca Çinli modelin en çok tercih edilmesinin nedenleri anlaşılıyor.
ŞEHİRLİ ELEKTRİKLİSİ ID.4 SATIŞA ÇIKTI
Volkswagen'in modüler elektrikli araç platformunda (MEB) inşa edilen ve markanın ilk tamamen elektrikli SUV'u olma özelliğine sahip modeli ID.4, Türkiye’de satışa sunuldu. Tasarımı ve geniş iç hacmiyle dikkat çeken model, 4,58 metre uzunluğunda. 12,9 inç dokunmatik bilgi-eğlence arayüzü bulunan modeldeki akıllı sesli komut asistanı özelliği, sesli komutlarla aracın tüm fonksiyonlarını dijital mikrofonlar sayesinde yönetme imkânı sağlıyor. Türkiye’de 170 beygir gücündeki elektrikli motorlu versiyonla satılan ID.4, birleşik çevrimde 354 km menzil sunarken, şehir içi kullanımda bu 455 km’ye kadar çıkabiliyor. Araç, 1.870.000 TL’ye satılıyor.