'Scooter kullanıcılarının karıştığı ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının sayısı kaç?'

DEVA Parti'li Seda Kaya Ösen, soru önergesinde Bakan Uraloğlu'na, "Scooter kullanıcılarının son 3 yılda karıştığı ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının sayısı kaçtır?" diye sordu.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - DEVA Partisi İzmir Milletvekili Seda Kaya Ösen, 18 yaşını doldurmayan elektrikli scooter kullanıcılarının güvenliğiyle ilgili düzenlemeler içeren kanun teklifini TBMM Başkanlığı’na sundu. Bu kapsamda Karayolları Trafik Kanunu’nun 66. maddesine bir fırka eklenmesini talep eden Milletvekili Ösen, 18 yaşını doldurmayan elektrikli scooter kullanıcılarının yalnızca bisiklet yolunu kullanmalarını ve kask gibi koruyucu ekipman takmalarını Meclis gündemine getirdi.

Milletvekili Ösen, kanun teklifinin gerekçesinde elektrikli scooter kullanımında yaşanan denetim ve güvenlik sorunlarına işaret etti:

“Şehirlerde kullanımı yaygınlaşan elektrikli scooter, trafik ve park sorununa bir çözüm olarak çevreci bir alternatif olarak görülmektedir. Bununla birlikte elektrikli scooter kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak denetiminin güçleşmesi, scooter kullanıcılarının kuralları ihlal etmesine neden olmakta ve bu ihlaller, kimi zaman yaralanmalı-ölümlü kazalara yol açmakta, kimi zamansa trafik güvenliğini tehlikeye atmaktadır.”

Gerekçede, yasal düzenlemelerin yetersiz olduğuna değinilerek şu ifadelere yer verildi:

“Elektrikli Scooter Yönetmeliği’nde genel kullanımla ilgili sınırlar getirilse de kamuoyunda bu kuralların denetiminin yaygınlaşmasıyla ilgili eleştiriler bulunmaktadır. Özellikle 2 kişi binilmesi, eşya taşınması, hız sınırının aşılması, 18 yaş altı çocukların hiçbir koruyucu önlem almadan kullanması, kaldırımların işgal edilmesi yaygın eleştiriler arasındadır. Elektrikli scooter kullanımı ve denetimiyle ilgili yönetmeliğin ve düzenlemelerin yetersiz kalması, vatandaşlarımızın can güvenliği açısından bir risk unsuru oluşmasına neden olmuştur. Sürücü ehliyeti alma çağı gelmemiş 18 yaş altı çocukların otoyol, cadde, sokak gibi noktalarda korunma ekipmanları olmadan elektrikli scooter kullanımı öncelikle aileleri tedirgin etmekte ve ardından toplumun trafik güvenliğini riske atmaktadır.”

KASK VE KORUYUCU EKİPMAN ZORUNLU HALE GETİRİLECEK

TBMM Başkanlığı’na sunulan kanun teklifinin kabul edilmesi halinde 18 yaşından küçük elektrikli scooter sürücülerinin kask ve koruyucu ekipman takmaları ve bisiklet yolunu kullanmaları zorunlu hale getirilecek.

'KAZALARDA KAÇ SCOOTER KULLANICISI, YAYA VE ARAÇ SÜRÜCÜSÜ ZARAR GÖRDÜ?'

İzmir Milletvekili Ösen, elektrikli scooter kullanıcılarının denetimiyle ilgili sorularını ise Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’na yöneltti. Meclise sunulan soru önergesinde şu sorular yer aldı:

"1. Elektrikli Scooter kullanıcılarına son 3 yılda kesilen cezaların sayısı kaçtır? Scooter kullanıcılarının en çok ihlal ettiği kurallar hangileridir?

2. Scooter kullanıcılarının son 3 yılda karıştığı ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının sayısı kaçtır? Bu kazalarda kaç scooter kullanıcısı, kaç yaya ve araç sürücüsü zarar görmüştür?

3. Elektrikli scooter sürücülerinin günlük rutin denetimleri düzenli şekilde yapılmakta mıdır?

4. Elektrikli scooter kullanımında kurallara uyulmasını teşvik etmek için caydırıcı cezalar konulması konusunda bir girişimde bulunulmuş mudur?"