Yeşilçam'ın yıldızları Vedat Türkali'yi anlattı

Usta yazar Vedat Türkali'nin vedası edebiyat dünyası kadar sinema dünyasını da yasa boğdu. Sinemada birlikte çalıştığı isimler Gazete Duvar'a Türkali'yi anlattı.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Vedat Türkali, aralarında “Otobüs Yolcuları”, “Bedrana”, “Kara Çarşaflı Gelin”, “Güneşli Bataklık” ve “Fatmagül’ün Suçu Ne?”nin de dahil olduğu 27 filmin filmin senaryosuna imza attı.

Türkali’nin senaryolarını kaleme aldığı “Fatmagül’ün Suçu Ne?”, “Güneşli Bataklık”, “Bedrana” ve yönettiği “Korkusuz Aşıklar” filmlerinde rol alan Aytaç Arman, Vedat Türkali'nin ardından şunları söyledi: “Her şeyden önce ona herkes hocam der. Ama lafın gelişi değil. Gerçekten hocadır o. Yönettiği “Korkusuz Aşıklar” filminde oynadım. Sinemada gerçekten bir abideydi. Korkuteli’nde çalışırken tüm ekiple nasıl ilgilendiğini gördüğümde hayran kalmıştım kendisine. Handan bozma bir yerde kalıyorduk. Koşular pek iyi değildi. Beslenme ve sağlık sorunları oluyordu Vedat Hoca İnsanların sorunlarıyla tek tek ilgilenirdi. Hiçbir sette görmediğim saygılı bir yaklaşımı vardı. İnsanlara bu ilgisi herkesi çok etkilemişti.”

KADİR İNANIR: İNSANLIĞIN VEDAT TÜRKALİ'SİDİR O

Kariyerinin ilk yıllarında Vedat Türkali’nin yazıp yönettiği Kopuk filminde başrol oynadı: “Vedat Türkali yalnızca Türk insanın değil, bütün insanlığın Vedat Türkali’sidir. Hepimizin çok saygı duyduğu bir isimdi. Sinemaya başladığım ilk yıllarda Kopuk filminde çalışmıştık. Çok saygı duymuştum. Bütün kitaplarını okudum. Hatta bazılarını defalarca okudum. Şu an çok üzgünüm. Hayat bu, ölüm gerçek ama o yaşayacaktır. İnsanın ruhu ölür. Bu halkın içinde özel ve büyük bir isimdi her zaman yeri ayrı olacak, hep anılacaktır.

AYLA ALGAN: ÇOK İYİ BİR SENARİSTTİ

Karanlıkta Uyananlar filmindeki başrolüyle ilk kez sinemaya adım attı: Karanlıkta Uyananlar’ın senaryosu kaç kez sansürden geçti. Bir şey bulamadılar. Biz filmi çekerken sabahlara kadar ortak çalışırdık senaryoyu. Grup olarak çalışırdık. Senaryo değişirken biz de orada olurduk. Çok açıktı bu konuda. Çok iyi bir senaristti. Türkiye’de yapılmayanı yapmaya çalışmıştı Karanlıkta Uyananlar’da ama her yere daldığı için filmi oynatamadık. Sinemalar bombalandı. Antalya Film Festivali’ne kamyonlarla adam taşındı.

FİKRET HAKAN: TÜRK SİNEMASI İÇİN YENİ BİR OLAYDI

Allah Rahmet eylesin. Karanlıkta Uyananlar’da iyi bir çalışma yapmıştık birlikte. Film Türk sineması için yepyeni bir olaydı ve sonrasında da çok mutlu olmuştuk.

MENDERES SANCILAR: ONUN VERDİĞİ HER EL BİR AĞAÇ ŞİMDİ

Kariyerinin daha ilk yıllarında Süreyya Duru’nun yönettiği, Türkali’nin yazdığı Güneşli Bataklık filminde oynamıştı: “Onunla daha gencecikken 20 yaşında tanıştım ve bugüne kadar devam etti ilişkimiz. Benim bu sektörde tanıdığım ilk insanlardan birisiydi. Ölüm haberini duyduğumda bu ülkenin devrimi yarım mı kaldı diye düşündüm. Ama diktiği fidanlar var. Onun verdiği her el bir ağaç şimdi. Onunla çalışmak, sohbet etmek, konuşmak hayattaki en önemli şeylerden birisiydi. Ve bunu yapanlar yolunda devam edeceklerdir. O hep barış, huzur ve kardeşlik istiyordu. Kardeşçe yaşamaktan başka yol yok derdi hep.