Solo Botter: Selma Gürbüz sergisi, Casa Botter’de

Selma Gürbüz’ün farklı dönemlerindeki karakteristik çalışmalarını bir araya getiren 'Solo Botter: Selma Gürbüz' sergisi, 15 Şubat'ta Casa Botter'de ziyarete açılacak.

The Night - El yapımı kağıt üzerine guaj 2005
Google Haberlere Abone ol

DUVAR - İstanbul’un ilk art nouveau yapısı Casa Botter, Levent Çalıkoğlu küratörlüğünde ve İrem Büşra Çoşkun’un asistan küratörlüğünde gerçekleşecek olan “Botter Sergileri” serisinin ilki olan “Solo Botter: Selma Gürbüz” sergisine ev sahipliği yapacak.

15 Şubat-14 Nisan 2024 tarihleri arasında sanatseverlerle buluşacak sergi, vefatının üçüncü yılında Selma Gürbüz’ün farklı dönemlerinden karakteristik çalışmalarını bir araya getirerek sanatçıyı hatırlatmayı amaçlıyor.

Selma Gürbüz’ün 1986 yılında henüz 26 yaşında iken düzenlediği ilk kişisel sergisinden itibaren inşa ettiği imge dünyasının merkezinde kadın, doğa ve canlılar yer alıyor. Gürbüz, gereksiz öğeleri ve fazlalıkları ayıklayarak yalınlaştırdığı kendine özgü resim dilini, zaman içerisinde görsel sanatların farklı disiplinlerinde kullanarak geliştiriyor ve çoğaltıyor.

“Solo Botter: Selma Gürbüz” sergisi,  14 Nisan 2024 tarihine kadar Casa Botter’de ziyaret edilebilir.

Casa Botter (Botter Apartmanı)

Özgün adı Maison Botter (Casa Botter) olan bina, art nouveau akımının İstanbul’daki ilk örneği olarak ön çıkıyor. 1881 yılında Venedik Akademisi’ni bitiren İtalyan mimar D’Aronco’nun 1893’te II. Abdülhamit’in Dersaadet Ziraat ve Sanayi Sergii Umumisi’nin tasarımı için davet etmesi üzerine İstanbul’a gelmiş ve 1909’a kadar yaşadığı kente birçok değer katmıştı. 19’uncu yüzyıl sonuyla 20’nci yüzyıl başlarında etkili olan, siyasal ve ekonomik gelişmelerin sonucu olarak İngiltere’den Orta Avrupa’ya yayılan art nouveau akımı, farklı kaynaklardan beslenen bir üslubun ifadesiydi. Asimetri, eğrisellik, çizgisellik, kıvrımlar ve bükülmelerle doğanın akıcılığıyla uyumlu bir estetik geliştiren akımın etkisi İstanbul’un sivil mimarisinde de görüldü. D’Aronco’nun Fransız-Belçika etkileriyle Viyana Okulu’nu sentezlediği Botter Apartmanı’nın cephesi de bu akımın genel özelliklerini yansıtıyor. Casa Botter, İBB Miras’ın restorasyon ve yeniden işlevlendirme çalışmalarını yürüttüğü Taksim Maksemi, Beyoğlu Sineması, Muammer Karaca Tiyatrosu, Metrohan, Sen Piyer Han gibi Beyoğlu hafızasının simge yapılarıyla birlikte İstiklal Caddesi’nin yeniden kültür sanatın odağına dönüşmesinde önemli bir rol üstleniyor.

Etiketler selma gürbüz sergi