Sosyal medyada en çok para harcayan adaylar belli oldu: Murat Kurum fark attı
Yerel seçimler için sosyal medyada en çok reklam harcaması yapan adaylar incelendi. Murat Kurum, Ekrem İmamoğlu'ndan 3 kat fazla reklam harcaması yaptı.
DUVAR - 31 Mart'ta düzenlenecek yerel seçimlere kısa bir süre kalırken adayların ve partilerin reklam harcamaları da arttı.
10 Haber'in aktardığına göre medya ve iletişim uzmanı Okan Yüksel, Meta verileri üstünden son 30 günde siyasi partilerin kurumsal reklam harcamalarını inceledi.
Facebook ve Instagram için verilen reklamlarda CHP açık ara önde. En fazla para harcayan aday ise AK Parti’nin İBB adayı Murat Kurum.
Araştırmanın META’yla sınırlı olmasının nedeni Facebok ve Instagram’ın sahibi bu şirketin siyasi reklamlar konusunda şeffaf olması ve kütüphanesinde reklam bilgilerini yayımlaması.
Siyasi partilerin Facebook ve Instagram reklam harcamaları şu şekilde:
CHP: 15.010.158 TL
AK Parti: 2.134.214 TL