Pokemon mu Brexit mi?
Pokemon Go dünya gerçeklerinin de önüne geçti. Piyasaya sürüldüğü ilk hafta Brexit'ten daha fazla konuşuldu.
DUVAR - Artırılmış gerçeklik ile kurguyu harmanlayarak tüm dünyada milyonlarca kullanıcıya ulaşan Pokemon Go, piyasaya sürüldüğü ilk haftanın arama verileri baz alındığında Brexit haberleriyle başa baş gidiyor.
BBC Türkçe'nin haberine göre, Pokemon Go tüm dünyada kullanıcı sayısı baz alındığında Twitter, Spotify gibi uygulamaları geride bıraktı ve Brexit, Euro 2016 gibi dünya gündeminde geniş yer tutan olaylardan fazla konuşuldu.
Google verilerine göre İngiltere'nin Avrupa Birliği'nden ayrılma kararı verdiği Brexit günü, arama motorunda Pokemon Go için dünya çapında yapılan aramalar Brexit haberleriyle başabaş gidiyordu.
Dünya çapındaki Google aramaları
Google'da yapılan incelemede uygulamanın Brexit'in yanı sıra her daim cazibesini sürdüren pornografiyi de geride bıraktığı görülüyor.
Analitik şirketi SimilarWeb'den alınan verilere göre Pokemon GO uygulamasının ABD'de Google Hangouts, Spotify, Twitter gibi oldukça popüler uygulamaların günlük kullanıcı sayısının üzerinde bir kullanıcıya sahip olduğunu görülüyor.
Oyunun piyasaya ilk sürüldüğü üç ülkeden biri olan ABD'de nüfusun yüzde 10.8'i Pokemon GO'yu indirdi. Oran Yeni Zelanda'da yüzde 16.8 ve Avustralya'da 15.1 olarak açıklandı.
Pokemon Go piyasaya sürüldüğü ilk hafta atılan tweet oranıylada Brexit ve Euro 2016'yı geçti.
Pokemon Go üzerine dünya çapında 15.3 milyon Twitter atılırken, Brexit oylamasından beş gün önce ve iki gün sonra bu konuda atılan Tweet sayısı 11.7 milyondu. Euro 2016 üzerinde ilk yedi günde atılan tweetlerin sayısı ise 7.5 milyonda kaldı.
SimilarWeb, insanların Pokemon Go oyununu her gün 43 dakika 23 saniye kullandığını söylüyor. Bu Whatsapp, Instagram ve Snapchat platformlarının günlük ortalama kullanım sürelerinden fazla. Buda gösteriyor ki oyuncular sokağa çıkıyor, görevleri yerine getirmek için ciddi bir efor sarfediyor.