Sanal alışverişte yeni dönem kapıda
Teknolojinin son nimetlerinin kullanıldığı Londra Moda Haftası'nda sanal alışverişin yakın geleceği sergileniyor.
DUVAR - Artırılmış Gerçeklik, PokemonGo oynamak için geliştirilmiş veya sınırlı sayıda insana hizmet edecek yarım bir ürün olan Google Glass üzerinden pazarlama teması olarak kullanılacak bir teknoloji değil. Eğitim, tıp ve alışveriş gibi bir çok alanda hayatımızı değiştirecek potansiyeli de bünyesinde barındırıyor.
Devam eden Londra Moda Haftası'ndaki bir pazarlama etkinliği moda ve alışveriş noktasında yakın geleceğe kısa ama güzel bir bakış atmamızı sağlıyor. 10 binin üzerinde tasarımcı ve markanın ürünlerinin satışını gerçekleştiren uluslararası moda alışveriş sayfası Lyst'in gerçekleştirdiği etkinlikte katılımcılar artırılmış gerçeklik ile sanal alışverişin harika bir ortaklığına şahit oldular.
Alışverişe çıkanlar, tablet ve telefonlarını bir mağaza vitrininde yerini alan neredeyse çıplak mankenlere doğrultuyorlar ve menüde yer alan kıyafetler gerçek mankenlerin üzerinde beliriyor. Bu denemeyi ve gösteriyi özel kılan ise kıyafet görsellerinin tek boyutlu ve sabit bir açıya mahkum olmaması. Sanal olarak denemek istediğiniz kıyafet modelin üzerinde 360 derece görüntülenebiliyor, üstelik modelin fiziksel pozu ne olursa olsun.
Bu teknoloji sayesinde sanal alışverişlerden aldığınız kıyafetler fiziki olarak denedikleriniz kadar güvenilir olacak muhtemelen umduğunuzdan çok da yakın bir tarihte.