Spotify'dan Uzakdoğu hamlesi
Dünyanın en büyük müzik yayını servisi nihayet dünyanın ikinci büyük müzik pazarı olan Japonya'da. Spotify'ın bu çıkışı, online müzik pazarının gelişimi konusunda önem taşıyor.
Spotify 'stream' müzik hizmetinin ilk sunucusu değil fakat bu teknolojiyi bir dev haline getiren ve rakipleri peşinden sürükleyen öncüsü. Şu ana kadar 100 milyon dinleyiciye hizmet veren firmanın, aktif 40 milyon ücretli kullanıcısı var. Spotify, dikiz aynasına baktığında 17 milyon abone ile gelen Apple Music'i görüyor ve aradaki farkı korumak konusunda da oldukça istekli.
— Shakil Khan (@shak) 29 Eylül 2016
Spotify çevrim içi müzik sektörünün zirvesinde lakin ABD'den sonra dünyanın en büyük ikinci müzik piyasasına sahip Japonya'da bugüne kadar yoktu. Yıllık 3 milyar dolarlık bir büyüklüğü olan Japon müzik sektörünün büyük bir çoğunluğu fiziki ürünler (CD, DVD...) üzerinden dönüyor yani çevrim içi hizmetler için bakir ve kazanılmaya açık bir alan. Bu alana girmek için uzun süredir çaba sarf eden firma Japonya ofisini 18 ay önce açmıştı.
Milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşma şansına nihayet kavuşan Spotify bu yıla kadar Asya pazarında bir süredir sessizdi. Mart ayında dünyanın en kalabalık dördüncü ülkesi olan Endonezya'da hizmete başlayan şirket asyada Hong Kong, Singapur, Malezya ve Filipinler'de kullanılabiliyordu. Borsaya açılmadan hemen önce gelen Japonya hamlesinden sonra firma içinden gelen fısıltılar yeni hedefin Hindistan olduğu yönünde. Fakat bunun kısa sürede gerçekleşmesi beklenmiyor zira firmanın da bu konuda hedeflediği net bir tarih de henüz ortaya çıkmış değil.