Clinton'cılar yenilginin faturasını Facebook'a kesti

ABD Başkanlık seçimlerinde sürpriz bir yenilgi alan Hillary Clinton'ın taraftarları, bu hezimetten Facebook'u ve şirketin patronu Mark Zuckerberg'ü sorumlu tutuyor. 

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Facebook'un, sorunlu haber gösterme algoritması nedeniyle farkında olmadan Trump'ın propaganda makinesine dönüştüğünü vurgulayan Clinton'cılar, bu durumu Filtre Balonu teorisiyle açıklıyorlar.

Facebook'un, haber akış algoritmasının insanları bir filtre balonu içinde yaşamaya mecbur bıraktığını ve bu yüzden Trump hakkındaki gerçeklerin insanlara ulaşmadığını savunan Clinton'cılar, şu sıralar Facebook'a ateş püskürüyorlar.

Filte Balonu kavramı, yazar Eli Pariser'ın 2011 yılında best seller olan kitabı "Filtre Balonu: İnternet sizden ne saklıyor?" içinde ortaya atılmıştı.

Söz konusu kavram, istediklerini filtreleyen mekanizmalar nedeniyle insanların artık kendi küçük dünyaları dışında olan biteni görmekten uzaklaşarak, seçtikleri filtrelerden oluşan küçük bir balonun içinde yaşamaya başlayacaklarını anlatıyor.

KAPALI BİR KUTUYA HAPSOLMAK

Filtre balonu kavramı, insanlara online mal satmak için icat edilen bu filtreler nedeniyle insanların dış dünyada olanlardan habersiz kalacağını, yabancı kültürlerle ve etkenlerle tanışmadan yaşayacakları bir hayata itileceğini savunuyor.

Facebook'ta seçim süreci boyunca yaşananların filtre balonu oluşturduğunu anlatan Clinton'cılar, yarışı bu yüzden kaybettiklerini düşünüyorlar.

Clinton'cılar, tarafların karşı tarafın argümanlarını duymak, görmek, okumak istemedikleri için Trump'ın yanlışlarını ve tehlikelerini anlatan paylaşımları, haberleri engellediklerini, bu konuda konuşan insanları listeden çıkardıklarını veya "bu kişiden daha fazla gönderim almak istemiyorum," gibi seçeneklerle kendilerini dışa kapadıklarını vurguluyorlar. (Kaynak: Shiftdelete)