Influencer Nedir?

Bu bilirkişi konumlandırmasını Influencer’ın paylaşımlarının samimiyetine güvenip inanan takipçi kitlesi yapar. Bu durum pazarlamacılar tarafından keşfedildikten sonra influencer’lar aracılığıyla potansiyel müşterilere ulaşmaya yönelik pazarlama çalışmaları ortaya çıkmaya başlamıştır.

Google Haberlere Abone ol

Sosyal medya, çok kısa ve hızlı bir süreçte günlük hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Ardından sosyal medyada beğenilerine ve ilgi alanlarına göre ayrışan geniş kitleler ortaya çıkmıştır. Bu durum da sosyal medyada bu kitleleri yönlendiren influencer’ların hızla artmasına yol açmıştır. Influencer’lar, dijital medya kanallarında kitleleri etkileme gücü bulunan, takipçileri tarafından otorite ve bilirkişi olarak kabul edilen kişilerdir. Bu bilirkişi konumlandırmasını Influencer’ın paylaşımlarının samimiyetine güvenip inanan takipçi kitlesi yapar. Bu durum pazarlamacılar tarafından keşfedildikten sonra influencer’lar aracılığıyla potansiyel müşterilere ulaşmaya yönelik pazarlama çalışmaları ortaya çıkmaya başlamıştır.

Influencer Marketing Nedir?

Influencer’ın hitap ettiği kitlenin satın alma davranışlarını etkileme üzerine yoğunlaşan bir pazarlama stratejisidir. Influencer Marketing anlayışında markalar, influencer’lar aracılığıyla potansiyel alıcılara yönelik pazarlama aktiviteleri yapmaktadır.

Influencer modelinin markalar tarafından tercih edilme sebeplerinin başında reklam bütçeleri yer almaktadır. Geleneksel yöntemlerle yapılan televizyon, bilboard ve benzeri ortamlarda reklamcılık maliyeti oldukça yüksektir. Ancak influencer’lar tarafından gerçekleştirilen reklam çalışmaları yani Influencer Marketing çalışmaları çok daha düşük maliyetler ile gerçekleştirilmektedir. Influencer çalışmalarının tercih edilmesinin bir diğer sebebi ise markaların tanıtımını yapmak istediği ürününü markaya uygun doğru influencer ile doğrudan hedef kitlesinde bulunan potansiyel müşterilerine ulaştırmış olmaktadır.

Influencer Türleri Nelerdir?

Takipçi veya abone sayılarına göre bakıldığında, Influencer’lar Mikro ve Makro olmak üzere 2’ye ayrılmaktadır. Ne kadar kimin makro kimin mikro influencer olduğu konusunda net bir çizgi olmasa da da 3,000 ve 100,000 arası takipçisi olan influencerlar’ı mikro olarak nitelendirilebilinir. Belirli bir hedef kitleye hitap eden bir hizmet veya ürün için mikro influencerları tercih etmek daha etkili olacaktır. Bu şekilde hedef kitlesi belirli bir influencer ile çalışmak doğrudan bu hedef kitleye ürününüzü sunmayı ve onlara ulaşmayı sağlar. Yani ürününü markanın hedef kitlesine ulaştırmak için 2 milyon takipçisi olan bir influencer ile çalışmak belki de marka adına ve ulaşılmak istenen hedef için etkili olmayabilir.

Bu durum, Makro influencer’ların etkisi daha az demek değildir, aksine çok geniş bir kitleye hitap eden ve o kitle üzerinde takipçisi arttıkça, artan bir etkiye sahip olan makro influencer’ların gücü yadsınamaz. Marka bilinirliğini arttırmak ve geniş bir kitleye hitap etmek isteyen markalar için makro bir influencer ile çalışmak başarılı bir durum olacaktır.

İLANDIR.