The Economist en çok dizi ihraç eden ülkeleri açıkladı: Türkiye ilk 3'te
The Economist'in haberine göre, Türkiye dünyada en çok dizi ihraç eden üçüncü ülke oldu. Açıklanan verilere göre 2020 ile 2023 yılları arasında Türkiye yapımı dizilere olan talep yüzde 184 arttı.
DUVAR - Türkiye yapımı diziler dünya çapında büyük bir ilgi görmeye devam ediyor. Yalnızca Orta Doğu'da değil, Avrupa ve Latin Amerika'da da geniş bir izleyici kitlesi kazanan dizileri, The Economist dergisine konu oldu.
The Economist'in aktardığına göre, Türkiye, Amerika ve İngiltere'nin arkasından gelerek en büyük üçüncü senaryolu dizi ihracatçısı oldu.
Dizilerin dünya çapında uyandırdığı yankının, 2011'deki "Muhteşem Yüzyıl" ile başladığını ve dizinin hayranları arasında Amerikalı rapçi Cardi B gibi ünlü isimlerin de bulunduğunu vurgulayan makalede, Türkiye yapımı dizilerin sadece Orta Doğu'da değil, Avrupa ve Latin Amerika'da da popüler olduğu belirtiliyor.
EN BÜYÜK ÜÇ İTHALATÇI İSPANYA, SUUDİ ARABİSTAN VE MISIR
Beyazperde'nin aktardığı habere göre, veri firması olan Parrot Analytics'in araştırmasına göre, 2020 ile 2023 yılları arasında Türkiye yapımı dizilere olan küresel talep yüzde 184 arttı. Kore dizilerine olan talep ise yüzde 73 olarak açıklandı.
2023 yılında yeni yerli dizilerin en büyük üç ithalatçısı İspanya, Suudi Arabistan ve Mısır oldu.
İstanbul Ticaret Odası, Türkiye'nin televizyon ihracatının 2022'de 600 milyon dolara ulaştığını tahmin ediyor. Bazı analistler ise satışlarının yakında milyarlara ulaşacağını öngörüyor.