Tüketicilerin gıda tercihi: Taze, lezzetli, yerli ve yöresel

Türkiye’deki tüketicilerin öncelikleri arasında artık sağlık, yerellik ve deneyim gibi metrikler ön planda.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Türkiye'deki tüketiciler, global trendlerin ve ekonomik dalgalanmaların izini sürse de yiyecek ve içeceklerde prensiplerinden ödün vermiyor. Gıda seçimlerindeki önceliklere ışık tutan Statista araştırmasından hareketle, tüketicilerin tercihlerini sosyoekonomik faktörlere göre inceleyen Freelance Group Kurucusu Hüseyin Başaran, 10 yıllık deneyimlerinden hareketle bu alanlardaki içgörülerini paylaştı.

Almanya merkezli araştırma şirketi Statista’nın binden fazla tüketicinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Türk tüketicilerin yüzde 72’si gıda tercihlerinde tazeliği önceliklendirirken, yüzde 61’i iyi tat ve lezzeti ön planda tutuyor. yüzde 56’sı ise yüksek kaliteyi belirleyici bir unsur olarak değerlendiriyor.

Bu bilgilerden hareketle içgörülerini paylaşan iş insanı Hüseyin Başaran, “Tüketicilerimizin eğilimlerinde de anlaşılacağı üzere, yiyecek ve içecek seçimlerinde lezzet ve kalite birçok kişi için kritik önem taşıyor. Bunun yanı sıra hizmet sektöründeki 10 yıllık deneyimimize dayanarak, insanların son yıllarda sadece bu unsurları değil, farklı etkenleri de göz önünde bulundurduğunu gözlemliyoruz. Örneğin, son yıllarda yerli markalara ya da farklı bölgelerimizdeki yöresel tatlardan ilham alınarak oluşturulmuş ürünlere yoğun rağbet olduğunu görüyoruz” dedi.

Başaran, “Türkiye’deki tüketicilerin öncelikleri arasında artık sağlık, yerellik ve deneyim gibi metrikler ön planda. Bizim gibi yaratıcı ve yenilikçi fikirleri hayata geçirerek tüketicilerin beklentilerini karşılayan markalar başarıyı garantiliyor. Örneğin, İzmir, Bornova’nın ilk ve tek bubble tea mağazası olan işletmemizle birlikte müşterilerimize taze ve farklı tatlar sunarak yeni bir dünyanın kapılarını açıyoruz. Bunun yanı sıra yine kafe, bar ve restoran gibi 8 markamızla İzmirlilere ve şehrin turistlerine farklı konseptlerle hitap ediyoruz. Bu gibi butik projelerimizden elde ettiğimiz perakende çıktılarını, diğer sektörlerimize taşıyarak hizmete dönüştürüyor, yeni yatırım alanları açıyoruz” ifadelerini kullandı.

(BÜLTEN)

Etiketler tüketici yiyecek