Doğu Ekspresi bilet satışlarına inceleme

Ankara-Kars seferi yapan Doğu Ekspresi biletleri bulunmadığı gerekçesiyle şikayet edildi. Yapılan başvuruda, 'seyahat özgürlüğünün ihlal edildiği' savunuldu.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Kamu Denetçiliği Kurumu'na (KDK) yapılan başvurularda Devlet Demiryolları tarafından satışa sunulan, Ankara - Kars arasında sefer yapan ve kamuoyunda Doğu Ekspresi olarak adlandırılan sefer biletlerinin bulunamadığı ifade edilerek şikâyet edildi.

'SEYAHAT ÖZGÜRLÜĞÜ İHLAL EDİLİYOR'

Yapılan başvurularda Doğu Ekspresi bilet satışı saatlerinin kamuya açıklanmadığı, bu nedenle de 'seyahat özgürlüğünün ihlal edildiği' savunuldu. Devlet Demiryolları'na bu konuda taleplerini ilettiklerini söyleyen başvurucular ise kurum tarafından "Bütün bilgiler internet sitemizde" cevabıyla karşılaştıklarını ifade ettiler.

KDK'ya gelen şikayet başvurularında Doğu Ekspresi tren biletlerinin 30 gün öncesinden satışa sunulduğu bilgisi yer aldı. Vatandaşlar biletlerin satışa çıkacağı günün bilindiğini ancak biletlerin bazen 23:50 bazen 01:00 gibi gecenin geç saatlerinde bazen de 04:00, 03:20 gibi sabaha karşı satışa sunulduğunu dolayısıyla bilet alabilmek için 24 saat bilgisayar başında hiç uyumadan beklemek gerektiğini belirttiler.

Başvurucular Devlet Demiryolları'nın bilet satış saatini kamuoyuna duyurmayarak "kamuya açıklık ilkesini" ihlal ettiklerini savundu. KDK'ya Doğu Ekspresi bileti alamadıkları için şikayet eden bazı vatandaşlar ise kurumun bilet satış saatini genel müdürlükleri aracılığıyla bazı vatandaşlara bildirdiklerini dolayısıyla haksız bir şekilde bilet alamayarak mağdur edildiklerini ifade ettiler.

Başvuru sahipleri KDK'nın ilgili idareyle görüşerek bilet satışlarının tarihi yanında satışa çıkacağı saati de şeffaf bir şekilde kamuoyuna duyurmasını talep ettiler. Başvurular Ombudsman tarafından incelenmeye alındı. (DHA)