Uçuşlarda yeni dönem... Yolcuya 'rötar' ödemesi: Şartlar belli oldu
Uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle ertelenmesi veya yolcunun varış yerine 3 saat ve daha fazla sürede ulaştırılması halinde yeni yönetmeliğe göre yolculara ödeme yapılacak
DUVAR - Zaman tasarrufu başta olmak üzere birçok farklı nedenden dolayı uçuşlara artan talep, havayolu taşımacılığında zaman zaman rötar sorunlarını da beraberinde getiriyor. Bu duruma karşı yolcuları yakından ilgilendiren yeni bir yönetmelik yürürlüğe girdi.
Düzenlemeye göre, teknik ve operasyonel nedenlerle uçuşların ertelenmesi veya yolcunun varış noktasına 3 saatten fazla gecikmeyle ulaşması halinde tazminat ödenecek.
Haber Global'den Sibel Gülersöyler'in haberine göre iç hat uçuşlarında yolculara 100 Euro, yurt dışı uçuşlarında ise mesafeye bağlı olarak 250 ile 600 Euro arasında değişen tazminat hakkı tanınacak.
Peki, yolcular haklarını ne kadar biliyor? Her uçuş ertelemesinde tazminat almak mümkün mü? Bu sorulara yanıt veren Avukat Kevser Yıldırım, rötarlı uçuşlarda yolcuların çeşitli hizmetlerden yararlanma hakkı olduğuna dikkat çekti.